شناسهٔ خبر: 36810267 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آلمانی‌ها خواهان کاهش وابستگی به آمریکا هستند

براساس نظرسنجی موسسه یوگاو، آلمانی‌ها خواهان کاهش وابستگی به آمریکا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، براساس نظرسنجی شرکت «یوگاو» که به سفارش خبرگزاری دویچه پرس صورت گرفته است، اکثر شهروندان آلمان از کاهش وابستگی به آمریکا و نزدیک تر شدن به روسیه حمایت می کنند.

براساس این نظرسنجی، ۵۵ درصد آلمانی‌ها بر این باورند که اعضای اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید بدون کمک ایالات متحده از خود در برابر حملات نظامی محافظت کنند.

براساس این گزارش اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که ایالات متحده باید تا حدودی (۲۳ درصد) یا کاملاً (۲۶ درصد) ۳۰ هزار سرباز خود را که مستقر در آلمان هستند را از این کشور خارج کند.

در مورد تعامل ناتو با روسیه، ۵۴ درصد گفتند که این اتحاد به جای بازدارندگی، باید بیشتر با روسیه همکاری کند، این افراد بر این باورند که ناتو هنوز یک سازمان ضروری است.

در همین حال، ۳۷ درصد خواهان رفع تحریم ها علیه روسیه مربوط به درگیری آن با اوکراین در شبه جزیره کریمه هستند، در حالی که ۳۴ درصد مخالف لغو چنین تحریم هایی هستند.

۴۲ درصد از شرکت کنندگان با طرح افزایش بودجه دفاعی آلمان مخالفت کرده و ۳۶ درصد موافق این طرح بوده اند.

خبرگزاری دوچه پرس آلمان می گوید که نظرسنجی منتشر شده از دو هزار و ۴۹ شرکت کننده در بازه زمانی میان ۲۹ نوامبر (هشتم آذر) تا ۲ دسامبر (۱۱آذر  ) صورت گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما