شناسهٔ خبر: 36809233 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بی‌پاسخ ماندن سوالات دانشجویان خوارزمی در جشن روز دانشجو

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی گفت: مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه ما در حالی برگزار شد که به دانشجویان اجازه سوال پرسیدن از کولیوند، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی داده نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدرسول حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو به برگزاری جشن روز دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: پیش از این قرار بود حسین شیخ الاسلام، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مهمان دانشگاه ما باشد، اما ظاهرا وی چند روز پیش اطلاع داده که امکان حضور در مراسم را ندارد و به همین دلیل دانشگاه ما از محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد تا در این مراسم حضور یابد.

حسینی ادامه داد: به ما گفته شد که در این جلسه آقای کولیوند ۱۰ دقیقه سخنرانی خواهد کرد و پس از آن به سوالات دانشجویان پاسخ می‌دهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه تعدادی از فعالان دانشجویی متن‌هایی را برای سوال پرسیدن از نماینده مردم کرج آماده کردند، گفت:، اما با ورود ما به سالن این مراسم، مخالفت‌ها برای جلوگیری از سوال پرسیدن دانشجویان شروع شد.

وی با بیان اینکه به ما اجازه ندادند سوالاتمان از کسی که ۸ سال است در مجلس شورای اسلامی حضور دارد، بپرسیم، گفت: هفته گذشته رئیس دانشگاه در جمع دانشجویان حمایت خود را از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تضارب آرا در سطح دانشگاه اعلام کرد، اما به ما اجازه ندادند که سوالاتمان را از نماینده شهرمان بپرسیم.

حسینی توضیح داد: کولیوند ۸ سال است که در کمیسیون‌های شورا‌ها حضور داشته و چهار سال هم رئیس این کمیسیون بوده است و این در حالی است که در چند سال گذشته اغلب شورا‌های شهر و روستا و شهرداری‌ها در استان البرز تخلفاتی داشته اند و بازداشت هم شده اند.

وی بیان کرد: کولیوند باید به دانشجویان پاسخ دهد که چرا از شهردار فاسد کرج حمایت کرده است؟ همچنین سوال ما از وی این است که چرا در برنامه زنده تلویزیونی پایش اعلام کرد که از شفافیت مالی مسئولان حمایت نمی‌کند. یا درباره موافقت خود با برجام نیز باید به دانشجویان پاسخگو باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: تاکنون در زمان مسئولیت من چهار بار از کولیوند دعوت کرده ایم تا در دانشگاه حضور یابد و هر بار به دلیلی از حضور در جمع دانشجویان سرباز زده است، اما حالا که قرار بود تریبون یک طرفه در اختیار داشته باشد، به راحتی در دانشگاه حضور یافت.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد کولیوند در شرایط کنونی و برای حضور دوباره در مجلس شورای اسلامی حاضر شده که در جلسه‌ای یک طرفه حضور یابد و این موضوع را ما نمایش رسانه‌ای وی می‌دانیم.

نظر شما