شناسهٔ خبر: 36807950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مکرون: برخی سوء تفاهم‌ها با ترکیه در نشست چهارجانبه لندن روشن شد

تهران- ایرنا- رییس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه گفت: نشست چهارجانبه لندن درباره سوریه بسیار مفید بود و در آن برخی سوء تفاهم‌ها با ترکیه روشن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی، امانوئل مکرون در کنفرانس خبری با اشاره به نشست چهارجانبه‌ سران کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و ترکیه درباره سوریه در حاشیه نشست ناتو گفت: من بسیار خوشحالم که دیروز (سه شنبه) با نخست وزیر انگلیس، صدراعظم مرکل و رییس جمهوری اردوغان ملاقات بسیار مفیدی داشتیم.

مکرون افزود: این نشست به روشن شدن موضوعات مختلف کمک کرد و همچنین به ما اجازه داد تا دوباره بر اولویت‌های خود در جنگ با داعش و تعهد مشترک ما به مسئله پناهندگی و یک راه حل سیاسی برای مناقشه سوریه تأیید کنیم.

رییس جمهوری فرانسه بار دیگر بر موضع پیشین خود برای معرفی کردن گروه پ. ک. ک سوریه به عنوان گروه تروریستی تاکید کرد و گفت: ما با پ ک ک و گروه‌هایی که مستقیماً علیه ترکیه در حال جنگ هستند، می جنگیم. اما ما این گروه‌های سیاسی و نظامی مختلف را با یکدیگر برابر نمی کنیم. بنابراین، ما در این مورد اختلاف نظر داریم. و این تغییر نکرده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز امروز چهارشنبه بعد از نشست چهارجانبه‌ای که با سران کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس درباره سوریه در لندن و در حاشیه نشست ناتو برگزار شد، نسبت به همکاری این چهار کشور درباره سوریه ابراز امیدواری کرد.

در این نشست که با حضور هیات ترک به ریاست اردوغان، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس برگزار شد، طرفین درباره همکاری در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و موضوعاتی مانند پناهندگان، اعضای اروپایی داعش و سامانه اس-۴۰۰ روسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بعد از این نشست چهارجانبه که ۵۰ دقیقه به طول انجامید، رییس جمهوری ترکیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر چگونگی جلسه گفت: جلسه بسیار پربار و خوبی بود.

در هیات ترکیه علاوه بر اردوغان، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع، فخرالدین آلتون رییس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، هاکان فیدان رییس سازمان اطلاعات و امنیت و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه حضور داشتند.

نظر شما