شناسهٔ خبر: 36805969 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اگر جای تاج بودم ویلموتس را الان برکنار می کردم

آذری: پول را از روبین کازان بگیریم گریه می‌کنند

مدیرعامل تیم فوتبال فولادخوزستان معتقد است که حق پخش اینترنتی می تواند تابوی حق پخش تلویزیونی را در فوتبال ایران بشکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش" ورزش سه" فولاد امروز در تهران میهمان سایپا بود و در نهایت با یک امتیاز به اهواز خواهد رفت. سعیدآذری مدیرعامل این فصل فولاد در پایان این بازی برابر خبرنگاران قرار گرفت و درباره مسایل مختلف صحبت کرد. او در ارتباط با بازی گفت:" هم ما و هم سایپا خیلی سختکوش در این بازی ظاهر شدند. در مورد سایپا هم باید بگویم اینکه امروز موفق به برد نشدند را باید بگذاریم کنار. سایپا دوران گذار را طی می کند و ابراهیم صادقی که مرد اخلاق و مبارزه بوده می تواند این تیم را به اوج برساند."

 

او افزود:" به نظر من سایپا با انتخاب صادقی کار ارزشمندی کرده و رسانه ها و همه ما باید از این بچه ها حمایت کنیم. در این رابطه نباید به نتیجه نگاه کرد. سیاست های سایپا را نمی دانم و دخالتی هم نمی کنم اما فکر می کنم حضور صادقی اتفاق بسیار خوبی است و باشگاه ها باید به این مهم کمک کنند چرا که با این کار در نهایت به فوتبال ایران خدمت کرده ایم. ما مربیان ایرانی خیلی خوبی امروز داریم و همانطور که گفتم همه رسانه ها و فوتبالی ها باید از این موضوع حمایت کنند."

 

آذری درباره بازی گفت:" سایپا امروز خیلی جنگید و صادقی و نکونام روی نیمکت دو تیم تلاششان را کردند و این می تواند نوید خیلی خوبی برای مربیان جوان ایرانی باشد. با این وجود من فکر می کنم یک امتیاز خارج از خانه هم برای ما خوب بود و مساوی نتیجه عادلانه به حساب می آید."
مدیرعامل فولاد خوزستان درباره ماجرای مارک ویلموتس گفت:" این تصمیمی است که مدیران کلان ورزش ما باید بگیرند. من شرایط قرارداد ویلموتس را نمی دانم اما به نظر رفتارش مبتنی بر قراردادش است. حتما در قراردادش چیزهایی هست که چنین رفتاری می کند." او همچنین گفت:"  من نمی توانم به عنوان یک ایرانی این را بپذیرم که کسی با احساسات مردم ما بازی کند. دوباخت برابر تیم هایی که خیلی وقت نمی باختیم اصلا قابل قبول نیست بخصوص اینکه  بحث گرو گروکشی باشد. من فکر می کنم ویلموتس تا وقتی خوب بود که پرده حیا دریده نشده بود. من اگر به جای تاج بودم این کار را می کردم اما شنیدم بندی هست که فسخ یکطرفه منجر به پرداخت غرامت می شود."

 

آذری اضافه کرد:"  باید ببینیم می خواهیم این غرامت را بدهیم و به جام جهانی برویم؟ آن هم در حالی که رفتن به جام جهانی 20 میلیون دلار درآمد دارد. باید ببینیم هزینه این فرصت از دست رفته را حاضرند بدهند؟ من جای تاج بودم بین 2 میلیون دلار غرامت و 20 میلیون دلار، جام جهانی را انتخاب می کردیم. فکر می کنم عامه مردم و کارشناسان از ویلموتس راضی نیستند و او مورد وثوق هواداران نیست و چنین وجاهتی را روی سکوها ندارد."

 


آذری در بخش دیگری از صحبت هایش بازهم به مساله مارک ویلموتس پرداخته گفت:" همه می دانند من  هستم که تا جایی که توانش را داشتم همیشه پشت مربیان تا آخرین لحظه ایستاده ام  مگرزمانی مدیران کارخانه زورشان بیشتر بوده است. اما واقعیت این است  وقتی لیگ برتر و جام حذفی را دارید می توانید ریسک و مربی را حفظ کنید اما در بازی های دوره ای مثل این که فرصت جام جهانی دارد از دست می رود نمی توان فرصت داد.  سالی که نکوست، از بهارش پیداست و آقای تاج هم باهوش تر از این حرف ها است. مطمئن باشید فدراسیون و وزارت ورزش با تحلیل کارشناسی اگر به این نتیجه برسند که ویلموتس باید برود درنگ نمی کنند. امیدوارم فرصت رفتن به جام جهانی را از دست ندهیم."

 

او در ادامه درمورد مساله رضاشکاری و حق رشد و حق ترانسفر این بازیکن گفت:"  این اولین باری است که حق آموزش گرفته می شود." آذری در این رابطه که شکاری گفته وکلای روبین کازان به شکایت ذوب آهن می خندیدند گفت:" می توانند بخندند و شاید یک روزی گریه کنند. آن ها می خندند چون از قوانین خبر ندارند اما این پولی که از روبین کازان پرداخت می شود مربوط به حق آموزش است. ما برای حق ترانسفر 5 میلیون دلار می خواهیم بگیریم و اگر حتی 10-15 درصد را بگیریم آن وقت وکلای روبین کازان  گریه خواهند کرد."

نظر شما