شناسهٔ خبر: 36804553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

خبرهای داغ امروز پاستور؛ از سفر روحانی به مالزی تا نامه محرمانه وزیر کشور

بسته خبری این هفته حیاط دولت از سفر روحانی به مالزی تا نامه محرمانه رحمانی‌فضلی در مورد خسارت آشوب‌ها را شامل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جلسه هیئت دولت سیزدهم آذر هم که به ریاست حسن روحانی برگزار شد عمده فعالیت‌های خود را به تصویب لایحه بودجه کل کشور اختصاص داد. همچنین آیین‌نامه تشکیلات مرکز اطلاعات مالی در هیئت وزیرات تصویب شد که طی آن توقیف و جلوگیری از نقل و انتقال وجوه یا اموال مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم و یا انجام هرگونه تحقیقات منوط به اخذ مجوز از مراجع قضائی ذی صلاح است.

سفر آخر هفته رئیس جمهور به مالزی

بعد از جلسه اعضای کابینه در حیاط دولت به سؤالات معمول خبرنگاران پاسخ دادند. محمود واعظی از سفر رئیس جمهور در اواخر آذر به مالزی و ژاپن خبرداد.

تشکیل کمیته رسیدگی به آسیب‌دیدگان آشوب‌ها

خبری هم جنیدی معاون حقوقی دولت داد و گفت: با دستور رئیس جمهور کمیته‌ای مکلف شد تا فهرستی از آسیب‌دیدگان آشوب‌های اخیر تهیه کند و معاونت حقوقی درباره آن اقدامات لازم را انجام دهد که این کمیته از امروز کار خود را آغاز کرد.

نامه محرمانه رحمانی‌فضلی به دولت درباره آمار خسارت‌‌ها

علی ربیعی سخنگوی دولت هم که پای ثابت اخبار حیاط دولت است میان خبرنگاران آمد و در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره حوادث اخیر کشور گفت: رحمانی فضلی طی نامه محرمانه‌ای آمار خسارات را به دولت اعلام کرده که پس از بررسی و تفکیک افراد اعلام می شود.

مالیات هنرمندان هم موضوع داغ امروز حیاط دولت بود که ربیعی درباره آن گفت:  این بحثی بوده که سازمان برنامه اعلام کرده و باید توسط وزارت اقتصاد لایحه شود و به مجلس برود و تبدیل به قانون شود.  بحث چند سلبریتی نیست بحث فعالان فرهنگی و هنری است که خیلی هم فعالیت آنها پولساز نیست.

اردکانیان رئیس نشست حکام منطقه‌ای مدیریت آب شهری

رضا اردکانیان هم امروز در جلسه هیئت دولت حضور داشت که توضیحاتی درباره نشست حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری ارائه داد و گفت: نمایندگان 15 کشور منطقه و حدود 9 سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی در این نشست هستند که طبق اساسنامه وزیر نیرو رئیس آن است.

وزیر نیرو تأکید کرد که شرکت کنندگان از کشورهای آذربایجان، عراق، عمان، قرقیزستان، تاجیکستان، سوریه، هند و برخی سازمان‌های فعال در حوزه آب مستقر در سوئیس و آلمان هستند.

تکذیب حدف تهران از طرح ملی مسکن

محمد اسلامی هم به جمع خبرنگاران آمد و درباره توسعه ترانزیت و برقراری خط پرواز مستقیم میان ایران و قرقیزستان توضیح داد و گفت: یکی از شرکت‌های ایرانی پرواز خودش را به‌طور مستقیم و از دوشنبه تاجیکستان انجام می‌دهد، ایرلاین‌های ما که به بیشکک پرواز می‌کنند از آنجا به نقاط مختلف می‌توانند مسافرگیری کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره خطوط ریلی ایران و قرقیزستان با تأکید بر اینکه خطوط ریلی دو کشور متصل است افزود: راه‌آهن ما تا چین و اروپا متصل است اینکه خطوط جدید را احداث می‌کنیم برای آن است که از ظرفیت بندر اقیانوسیه (چابهار) برای تبادلات تجاری استفاده کنیم.

اسلامی درباره حدف تهران از طرح ملی مسکن گفت که این خبر تکذیب شده است و صحت ندارد.

نگرانی درباره آنفلوآنزا نداریم

آنفلوآنزا موضوعی بود که خبرنگاران درباره آن از سعید نمکی پرسیدند که پاسخ داد: ویروس آنفلوآنزا با شستن دست، استفاده از ماسک و جلوگیری از روبوسی قابل کنترل است و نگرانی عمده‌ای در  این زمینه نداریم. طبق نتایج علمی، واکسن آنفلوآنزا بیش از ۲۸ تا ۳۰ درصد نمی‌تواند پیشگیری از بیماری را سبب شود، واکسن آنفلوآنزا را برای افراد پرریسک و پرخطر که نقص ایمنی دارند، همچنین افراد بالای ۶۵ توصیه می‌کنیم.

توضیحات شهردار تهران درباره بوی نامطبوع

پیروز حناچی شهردار تهران هم درباره انتشار بوی نامطبوع در تهران توضیح داد: عاملی که نشان دهد این بو‌ زیان‌آور باشد به‌دست نیامده اما همکاران در تلاش هستند منشأ آن را پیدا کنند.

انتهای پیام/4034/

نظر شما