شناسهٔ خبر: 36801625 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت کسب‌وکارهای نوپا است

رویداد گپ‌تایم فناوری (عصرانه های فناوری) با حضور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس پارک علم و فناوری استان و فناوران مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری استان، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، مهدی خرامش سرپرست این اداره کل، در رویداد گپ‌تایم فناوری با معرفی تاریخچه، ساختار و فعالیت‌های اداره کل توضیحاتی در خصوص ادارات، شرکت‌ها و اپراتورهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات در استان ارایه کرد.

وی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات، از آن به عنوان زیرساخت کسب‌وکارهای نوپای مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نام برد و افزود: علاوه بر راه اندازی این شبکه، وزارت ارتباطات در راستای توسعه زیرساخت‌ ارتباطی و همچنین افزایش پهنای باند داخلی و بین‌الملل در استان حرکت های بسیار خوبی انجام داده است.

خرامش با اشاره به بسترسازی و حمایت‌های وزارت از توسعه اشتغال در قالب طرح ایران نوآفرین و تسهیلات آن اظهار کرد: وزارت ارتباطات در راستای کمک به کسب و کارهای نوپا، ارائه ضمانت‌های لازم برای دریافت تسهیلات را نیز تسهیل کرده است.

وی افزود: شرکت ها و کسب‌وکارهایی که از بسترها و امکانات فناوری اطلاعات برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای خود استفاده می کنند، با ثبت‌نام در سامانه ایران‌کارفا و ارایه طرح خود مشمول دریافت تسهیلات می شوند.

در ادامه عبدالرضا واعظی رییس پارک علم و فناوری استان، با اشاره به رونمایی از پورتال جدید پارک گفت: پورتال جدید که توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه  ICT در استان طراحی شده، امکاناتی مناسبی برای تسهیل جذب استارتاپ‌ها، فعالیت و ارائه دستاوردهای شرکت‌های نوپا و تبادل آن با سایر کسب‌وکارها، خریداران و سرمایه‌گذاران و عرضه محصولات و خدمات دانش‌بنیان این شرکتها دارد.

وی همچنین از تاسیس صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر  (VC)  ارس که با همکاری پارک علم و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، و منطقه آزاد ارس که برای حمایت از کسب و کارهای نوپا ایجاد شده است، خبر داد و افزود: این صندوق اعطایSeed Money  به صاحبان کسب و کارهای نوپا را در دستور کار قرار داده است.

نظر شما