شناسهٔ خبر: 36800592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سران ترکیه و آلمان نشست چهارجانبه درباره سوریه را مثبت ارزیابی کردند

سران ترکیه و آلمان نشست چهارجانبه روز سه‌شنبه درباره سوریه را مثبت و سازنده ارزیابی و بر تداوم همکاری برای یافتن راهکار سیاسی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نشست روز گذشته (سه‌شنبه) درباره سوریه به همراه سران کشورهای فرانسه و انگلیس را «خوب و مفید» ارزیابی کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» مرکل بعد از این دیدار به میان خبرنگاران آمد و گفت که با اردوغان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به تبادل نظر درباره مبارزه با داعش، تلاش‌های ترکیه در قبال پناهندگان سوریه و فرایند مذاکرات سازمان ملل برای یافتن راهکار سیاسی بحران سوریه پرداخته‌اند.

وی توضیح داد: «ما توافق کردیم که مبارزه با داعش باید ادامه یابد. همچنین مسئولان [آلمانی، ترکیه‌ای، فرانسوی و انگلیسی] گفت‌وگوهای خود را در این موضوع ادامه خواهند داد... همگی ما بر حمایت خود از اقدامات نماینده سازمان ملل [در امور سوریه] و نشست کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه تاکید کردیم و همچنین درخصوص آن فعال‌تر خواهیم بود».

صدراعظم آلمان با بیان اینکه درباره تلاش‌های ترکیه در خصوص آوارگان سوری و برنامه‌ها جهت بازگشت داوطلبانه آنها به مناطق شمالی سوریه صحبت شد، افزود: «این مسئله (بازگشت آوارگان سوری) می‌تواند از طریق مشارکت سازمان ملل و کمیساریای عالی مهاجران این سازمان انجام شود. ما می‌خواهیم که در این موضوع هم در تماس باشیم».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» اردوغان نیز در کنفرانس مطبوعاتی بعد از این نشست، گفت‌وگوهای چهارجانبه درباره سوریه را مثبت ارزیابی کرد.

نشست چهار جانبه کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس درباره سوریه روز گذشته (سه‌شنبه) در حاشیه نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن برگزار شد.

پیش از این سران ترکیه، آلمان و فرانسه به همراه روسیه - بدون حضور انگلیس - در آبان سال قبل در استانبول گرد هم آمده و در اظهاراتی تلویحا از لزوم کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت در سوریه عقب‌نشینی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

نظر شما