شناسهٔ خبر: 36793049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید نشست چهارجانبه لندن بر توقف حملات در سوریه و رضایت اردوغان از نتایج نشست

71496

رئیس جمهوری ترکیه نتایج دیداری که با سران آلمان، فرانسه و انگلیس درباره وضعیت سوریه داشت را بسیار خوب ارزیابی کرد. سران چهار کشور یاد شده نیز در پایان نشست خود بر لزوم توقف حملات علیه غیرنظامیان در سوریه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نشست چهارجانبه‌ای که با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن درباره وضعیت سوریه داشت را بسیار خوب ارزیابی کرد.

صدراعظم آلمان درباره این نشست گفت: در نشست چهارجانبه درباره سوریه دیدار خوب و مفیدی داشتیم.

مرکل افزود: گفت‌وگوهایی که با رئیس جمهوری ترکیه انجام دادیم، نشان دادند دیدارهایی که می‌توانند به ما در حل این مشکلات کمک کنند همواره عالی هستند.

وی در ادامه گفت: با وجود تمامی اختلافاتی که میان اعضا وجود دارد، باید به مشکلات بپردازیم و درباره آینده ناتو و منافع استراتژیک و مشترک‌مان گفت‌وگو کنیم. من در دیدار با سران ناتو شرکت می‌کنم و درباره آن نسبتا خوش‌بین هستم.

همچنین سران چهار کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و ترکیه بر لزوم توقف تمامی حملات به غیرنظامیان سوریه از جمله ساکنان ادلب تاکید کردند.

دفتر جانسون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سران چهار کشور یاد شده ضمن تاکید بر لزوم مقابله با انواع تروریسم، تاکید کردند در راستای ایجاد بستری برای بازگشت ایمن، داوطلبانه و مداوم پناهجویان سوری به کشورشان تلاش خواهند کرد.

آنها حمایت خود را از فعالیت کمیته قانون اساسی و اهمیت قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت اعلام کردند.

جانسون، ماکرون، مرکل و اردوغان در ادامه نیز حمایت خود را از غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی برای پیشبرد روند سیاسی جهت پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی اعلام کردند.

نشست سران این چهار کشور درباره سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور در نوع خود بی‌نظیر است.

انتهای پیام

نظر شما