شناسهٔ خبر: 36787554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ترامپ: از اغتشاشات ایران حمایت می‌کنیم!

رئیس‌جمهور آمریکا تنها چند دقیقه بعد از اینکه گفت از اعتراضات در ایران حمایت نمی‌کند، حرفش را تغییر داد و این بار گفت واشنگتن از این اعتراضات حمایت کرده و به این حمایت ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت واشنگتن از «اعتراضات» در ایران حمایت کرده و به این حمایت ادامه می‌دهد.

وی در توییتر نوشته است: «ایالات متحده آمریکا از مردم شجاع ایران که رای رسیدن به آزادی تظاهرات می‌کنند، حمایت می‌کند. ما در دولت ترامپ [از آن‌ها حمایت] کرده‌ایم و خواهیم کرد!»

ترامپ همزمان در دیدار با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا هم گفته است: «ما کاملا از آن‌ها حمایت می‌کنیم و از ابتدا هم از آن‌ها حمایت کرده‌ایم.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که تصور کرده سؤالی که پیشتر در مورد حمایت از اعتراضات از او شده بود، در مورد «حمایت مالی» است.

توییت و اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا تنها چند دقیقه پس از آن عنوان می‌شود که او در جریان دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در برابر دوربین‌ها گفت واشنگتن از اعتراضات در ایران حمایت نمی‌کند.

او در پاسخ به سؤالی در این مورد گفت: «نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم. اما پاسخ سؤال شمال "نه" است. نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم.»

این صحبت‌های ترامپ با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و ظاهرا همین واکنش‌ها هم او را به تغییر موضع ظرف تنها چند دقیقه وادار کرده است.

اظهارات اولیه ترامپ در مورد عدم حمایت از اعتراضات در ایران در حالی مطرح شد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقام‌های این کشور از ابتدای ناآرامی‌ها در چند شهر ایران، به شدت از این وضعیت حمایت کرده و حتی گفتند در اختیار «معترضان» امکاناتی قرار داده‌اند تا آن‌ها بدون اینترنت هم بتوانند اخبار و تصاویر خود را به دولت آمریکا برسانند.

نظر شما