شناسهٔ خبر: 36784681 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ورود 500 پلیس فدرال عراق به استان ذی‌قار برای حفظ امنیت این استان

فرمانده پلیس استان ذی‌قار با بیان اینکه اوضاع شهر «الناصریه» آرام است، گفت که 500 نفر از نیروهای پلیس فدرال برای حفظ آرامش و امنیت ذی قار وارد این استان شده‌اند.

صاحب‌خبر -

العالم - عراق

استان ذی‌قار عراق از دیروز (دوشنبه) در پی توافق شیوخ عشایر و نیروهای امنیتی این استان و برقراری صلح و آشتی میان معترضان و پلیس، رنگ و بوی آرامش به خود گرفته است.

صدها نفر از نیروهای پلیس فدرال عراق نیز امروز (سه‌شنبه) به منظور حفظ این آرامش و تامین امنیت بیشتر وارد استان ذی‌قار شدند.

به گزارش المیادین، فرمانده پلیس استان ذی‌قار گفته که 500 نفر از عناصر پلیس فدرال وارد این استان شدند تا امنیت زندان «الحوت» حفظ شود.

شیوخ عشایر استان ذی‌قار دیروز از توقف ناآرامی‌ها و بازگشت آرامش به این استان پس از همکاری گسترده بین نیروهای پلیس و معترضان خبر داده بودند.

«عدنان السهلانی» شیخ و رئیس عشیره «السهلان» استان ذی‌قار گفت که اوضاع این استان با تغییر رئیس پلیس آن و برقراری صلح و آشتی بین تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی به حالت طبیعی خود بازگشته است.

در سایه تداوم تظاهرات‌ها در استان‌های مختلف عراق، نیروهای امنیتی و معترضان در پایتخت توافق کردند تا ضمن پرهیز از هرگونه درگیری، مانع تخریب اموال عمومی و خصوصی شوند.

در نجف اشرف نیز، تدابیر شدید امنیتی برقرار است و شیوخ عشائر و افراد بانفوذ این استان، طی نشستی به بررسی راهکارهای برون‌رفت از بحران ایجاد شده در نجف پرداختند.

فارس

نظر شما