شناسهٔ خبر: 36782889 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کتابخانه‌ای را که اغتشاشگران آتش زدند، مردم دوباره می‌سازند

در پی تخریب صد درصدی کتابخانه «تفکر» در شهریار، نهاد کتابخانه‌ها طی فراخوانی از علاقه‌مندان برای مشارکت در ساخت کتابخانه دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتابخانه «تفکر» در شهریار که در اغتشاشات اخیر مورد تهاجم اشرار قرار گرفت و به کلی تخریب شد با کمک مردم ساخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اعلام این خبر ابراز داشت: این کتابخانه با کمک مردم ساخته خواهد شد. امروز، فراخوانی از سوی نهاد برای دریافت کمک‌های مردمی در ساخت دوباره کتابخانه عمومی تفکر منتشر می‌شود؛ ضمن این‌که تاکنون تقاضاهایی هم از سوی مردم ارائه شده است. مردم این کتابخانه را به سرعت و بهتر از گذشته می‌سازند؛ اما مرز میان افرادی که ناراحت و معترضند و گلایه‌های به حق دارند، با کسانی که با فرهنگ، ادب و تمدن دشمنی دارند، برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

وی ادامه داد: مردم تلاش داشتند این کتابخانه را خاموش کنند، اما اغتشاشگران حتی مانع رسیدن آتش‌نشان‌ها به این کتابخانه شدند.

قرار است به زودی طی فراخوانی از مردم کتابدوست دعوت شود تا در ساخت این کتابخانه مشارکت کنند. علاقه‌مندان می‌توانند با اهدای حتی یک کتاب در خشت خشت بنای این کتابخانه مشارکت داشته باشند. 

خیرینی که خواهان مشارکت در تجهیز کتابخانه «تفکر» شهریار هستند می‌توانند کتاب‌های مد نظر خود را برای اهدا به «کتابخانه‌های عمومی استان» خود تحویل دهند. همچنین به زودی شماره حسابی که برای این منظور در نظر گرفته شده، اطلاع‌رسانی می‌شود.

کتابخانه بزرگ شهریار که از جمله بهترین کتابخانه‌های این بخش محسوب می‌شد، ۲۵ آبان ماه در آتش اغتشاش اشرار سوخت و ۱۳ هزار جلد کتاب آن کاملا از بین رفت. در جریان این آتش‌سوزی تمام قفسه‌ها، رایانه‌ها، کتاب‌ها و لوازم موجود تماماً سوخت و نابود شد.

انتهای پیام/

نظر شما