شناسهٔ خبر: 36780587 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در بیانیۀ بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر مطرح شد:

بیانیۀ بسیج دانشجویی پیرامون حوادث خوابگاه شهید گلشن دانشگاه امیرکبیر

در قسمتی از این بیانیه آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر امیدوار است این رویداد شر‌م‌آور و دور از انسانیت تلنگری باشد برای بیدار شدن عناصری که وظیفه شان حفظ سلامت فرهنگی دانشگاه است و تغییر رویۀ مدیران و مسئولین دانشگاه در برخورد با برنامه های فرهنگی. همچنین بسیج دانشجویی امیرکبیر علی رغم بی مبالاتی مسئولان وظیفۀ خود میداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر به مناسبت ایام شهادت دکتر مجید شهریاری دانشمند هسته ای کشور دوشنبه شب برنامه ای فرهنگی  را به همین مناسبت  تدارک دیده بودند که در خوابگاه شهید گلشن این دانشگاه برگزار گردد که با مخالفت مسئولان و هیئت رئیسه دانشگاه و این برنامه لغو گردیده است به همین جهت بسیج دانشجویی پیرامون حوادث دوشنبه شب بیانیه ای را صادر کرده که در آن آمده است: این رویداد شر‌م‌آور و دور از انسانیت تلنگری باشد برای بیدار شدن عناصری که وظیفه شان حفظ سلامت فرهنگی دانشگاه است و تغییر رویۀ مدیران و مسئولین دانشگاه در برخورد با برنامه های فرهنگی است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:

ولَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

«هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند.»

1-هنوز 9 سال از شهادت شهید بزرگوار دکترشهریاری دانشمند هسته ای نگذشته، شهیدی که تمام زندگی خود را فدای پیشرفت و اعتلای ایران کرده است، با این حال گویا جریانی در دانشگاه نمی خواهد یاد و نام این شهید و راه پر افتخار او در دانشگاهی که سال ها این شهید در آن به تدریس پرداخته بود زنده بماند و قصد پاک کردن او از خاطرۀ جمعی دانشجویان دارند. اما این افراد بایستی بدانند که به گفتۀ خمینی کبیر «به خدا راه و رسم شهادت کور شدنی نیست»

2-بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر طبق روال هر ساله و به مناسبت سالگرد شهادت دکتر شهریاری امسال نیز تصمیم به برگزاری مراسمی جهت تکریم مقام این شهید را داشت. تفاوت ویژه مراسم امسال حضور دکتر فریدون عباسی همرزم شهید شهریاری بود.

3-این برنامه طبق روال و روندی که بین بسیج دانشجویی و ادارۀ امور خوابگاه در خوابگاه گلشن مورد موافقت قرار گرفته بود تأیید شد ولی پس از انتشار تبلیغات برنامه به ناگهان رئیس ادارۀ امور خوابگاه ها با ورود مستقیم خود تصمیم به لغو برنامه به صورت یکطرفه گرفته و بدون ارائۀ هیچ گونه دلیل و یا درخواست رسمی از بسیج دانشجویی مبنی بر توقف برنامه و صرفاً با بیان بهانه هایی مبهم سنگ اندازی های چندین و چندبارۀ خود را در مسیر برنامه های بسیج خوابگاه تکرار کردند.

4-مسئولین مربوطه با ادعای مخالفت غیر رسمی هیئت رئیسه و با برچسب سیاسی بودن برنامه خوابگاه را مملو از حضور انتظامات و حراست کرده، درب نمازخانۀ خوابگاه را قفل و زنجیر کرده و با تشکیل صفی از انتظامات در جلوی درب ورودی و قفل کردن درب خوابگاه از ورود این استاد عزیز به خوابگاه ممانعت به عمل آورده و ایشان و تعدادی از اساتید دانشگاه و دانشجویان علاقه مند را پشت درهای خوابگاه نگه داشتند. ای کاش حداقل حرمت استاد برجستۀ کشور را نگه می داشتند و ایشان را در شبی سرد و بارانی بیرون از خوابگاه نگاه نمی داشتند.

5-اما داستان به همین جا ختم نشد چرا که دکتر عباسی تصمیم گرفتند به احترام دانشجویان و حرمت خون شهید چند دقیقه ای در خیابان، و در زیر باران ایستاده تا برای دانشجویان سخنرانی کنند اما دل های پرکینه تحمل این را نیز نداشت، و برای متفرق کردن دانشجویان از پیرامون دکتر عباسی وقاحت را تا بدان جا رساندند که نیروی انتظامی و پلیس را نیز خبر کردند. گویی که با اشرار و یک اقدام علیه امنیت ملی مواجه هستند نه تعدادی دانشجو که جرمشان زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

6-بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر امیدوار است این رویداد شر‌م‌آور و دور از انسانیت تلنگری باشد برای بیدار شدن عناصری که وظیفه شان حفظ سلامت فرهنگی دانشگاه است و تغییر رویۀ مدیران و مسئولین دانشگاه در برخورد با برنامه های فرهنگی. همچنین بسیج دانشجویی امیرکبیر علی رغم بی مبالاتی مسئولان وظیفۀ خود میداند به نمایندگی از دانشجویان و اساتید دانشگاه، از جناب دکتر فریدون عباسی و دانشجویان حاضر در برنامۀ شب گذشته و خانوادۀ محترم شهید شهریاری بابت هتک حرمت و شیوۀ میزبانی صورت گرفته دلجویی کرده و مراتب پوزش خود را به ایشان ابراز دارد.

نظر شما