شناسهٔ خبر: 36775367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور عمرانی کتابخانه‌های کشورخبر داد:

گسترش خدمات کتابخانه ها در مناطق محروم

شیراز- مدیرکل امور عمرانی کتابخانه‌های کشور گفت: گسترش خدمات کتابخانه‌ها در مناطق محروم مد نظر قرار دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار مهر، هادی امیری صبح سه شنبه در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی استان فارس، نهاد کتابخانه‌های عمومی را مجموعه‌ای کاملاً فرهنگی با هویت اسلامی ایرانی عنوان کرد که به صورت مستقیم بر جامعه تأثیر می‌گذارد و وظیفه ایجاد زیرساخت برای ارتقای سرانه مطالعه و تحقیق عدالت دسترسی به کتاب و کتابخانه را در کنار مسئولیت تاسیس ساخت بازسازی توسعه و مدیریت بر کتابخانه‌های عمومی بر عهده دارد.
وی بیان کرد: این نهاد با بیش از ۷هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی متعهد مشغول خدمات‌رسانی است و درحال حاضر اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور از خدمات ۳هزار و ۵۱۸ کتابخانه برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه اولویت‌های نهاد به عنوان پایگاه مهم اجتماعی و فرهنگی در حوزه خدمات، زیرساخت، فرایندها و منابع انسانی تقسیم می‌شود، بیان کرد: گسترش خدمات کتابخانه‌ها در مناطق محروم و اولویت دار مد نظر این نهاد بوده است؛  همچنین آموزش اعضا، تقویت کسب و کار محلی، ارتقای سلامت اجتماعی، توسعه زیرساخت، اهتمام بر ساخت کتابخانه مرکزی و تلاش برای ساخت کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه مد نظر این نهاد است.
به گفته مدیر کل امور عمرانی کتابخانه‌های کشور، در مجموع از سال ۱۳۹۴، یک هزار و ۲۳۰ ابنیه در استان فارس ساخته شده است. ‌
امیری در ادامه با بیان اینکه یک هزار و ۳۵۸ کتابخانه در فارس در این بازه زمانی مجهز به امکانات سرمایشی و گرمایشی شده است، گفت: ۲۰۰ کتابخانه روستایی، ۱۵ کتابخانه روستایی و ۲۰ کتابخانه شهری در فارس افتتاح شده که ۳ کتابخانه شهری از این تعداد در شهرهای فاقد کتابخانه راه‌اندازی شده است و  ۴ پروژه روستایی و ۲ باب کتابخانه شهری افتتاح شده است.
وی اعلام کرد: دو باب کتابخانه نیز چهارشنبه ۱۳ آذرماه جاری در قره‌بلاغ و گراش افتتاح خواهد شد؛ همچنین کتابخانه کودک در شهرستان اوز توسط خیر در حال احداث است.

نظر شما