شناسهٔ خبر: 36774155 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه تاکید کرد

تلاش برای آزادسازی زندانیان با تکیه بر امور خیریه/صندوق قرض‌الحسنه وقف ایجاد می‌شود

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اهداف تاسیس مرکز امور خیریه در سازمان اوقاف، گفت: اشتغال‌زایی، آ‌زادسازی زندانیان نیازمند و ارایه خدمات درمانی و بهداشتی از جمله برنامه‌هایی است که در این مرکز دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی» در گفت و گو با خبرنگار گروه  قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با تاکید بر تقویت امور خیریه در سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: در گام اول در مدیریت جدید  در راستای اهتمام به بحث خیریه اقدام به تاسیس مرکز امور خیریه کردیم که تاکنون نیز اقدامات قابل توجهی از سوی این مرکز انجام شده است.

 

رئیس سازمان  اوقاف و امورخیریه افزود: آزادسازی بیش از ۳۶۰ زندانی یکی از برنامه های اولیه این مرکز بود که همزمان با عید غدیر خم انجام شد، زیرا که معتقدیم آزادسازی سرپرست خانواده یعنی احیای یک خانواده.

 

حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: ما موقوفات متعددی در ارتباط با ایتام داریم که باید در سبد امور خیریه مورد توجه قرار گیرد، از طرفی مراکز بهداشتی و درمانگاه هایی که تحت نظر سازمان اوقاف هستند باید خدمات درمانی تحت نظر مرکز امور خیریه را به مردم ارایه دهند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه اشتغال زایی را از دیگر برنامه های مرکز امور خیریه این سازمان برشمرد و گفت: در این راستا با حمایت بانک مرکزی در تلاش هستیم که صندوق قرض الحسنه وقف را ایجاد کنیم تا از طریق این صندوق به دهک های پایین جامعه کمک هایی ارایه شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: می کوشیم در این راستا تنوع کار در کنار کمیت آن مورد توجه باشد تا از این طریق بخشی از آسیب های اجتماعی حل و فصل شود.

 

نظر شما