شناسهٔ خبر: 36773121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

ارتش سوریه پس از ۴ سال وارد استان کردنشین شد

ارتش سوریه پس از 4 سال موفق شد در میان شادی و هلهله مردم وارد استان کردنشین حسکه شود، این یعنی یک پیروزی بزرگ دیگر برای بشار اسد.

صاحب‌خبر -
ارتش سوریه پس از 4 سال موفق شد در میان شادی و هلهله مردم وارد استان کردنشین حسکه شود، این یعنی یک پیروزی بزرگ دیگر برای بشار اسد.
 
آنطور که خبرگزاری رسمی سوریه، (سانا) اعلام کرده، ورود ارتش این کشور به استان حسکه و روستای «السوسه» و تاسیسات سیلوهای «العالیه» با استقبال و شادی مردم همراه بوده چرا که این پیروزی نوید دهنده «بازگشت زندگی عادی» به تمام نقاط این استان کرد نشین است.
 
سوای از «کرد نشین» بودن این استان و نفسِ بازگشت یک منطقه مهم دیگر به دست صاحبان آن، دلایل دیگری هست که این پیروزی برای بشار اسد و جبهه مقاوت«مهم» باشد. سانا دراین باره هم می‌نویسد، اِشراف به سیلوهای «عالیه» دست‌آوردی ارزشمند برای ارتش سوریه محسوب می‌شود، چراکه این نقطه دیدی استراتژیک به جاده بین‌المللی حلب به حسکه دارد. گفتنی است، ارتش سوریه پس از استقرار در این مناطق ایست‌های بازرسی خود را در نقاط مختلف شهر پایه‌گذاری کرد. منابع محلی هم اعلام کرده‌اند، امنیت در این مناطق برقرار و امکان بازگشت اهالی آن به خانه‌هایشان فراهم شده است.
چرا این پیروزی مهم است؟
 
در اهمیت این استان همین بس که آمریکا در آن سرمایه‌گذاری سنگینی کرده بود. این کشور قصد داشت این منطقه را از سوریه جدا و به مرکز فرماندهی خود تبدیل کند. برای رسیدن به این مقصود نیز تبلیغات پرحجمی را علیه دمشق به راه‌انداخته بود مبنی بر اینکه «ساکنان حسکه خواستار جدایی‌اند»! نکته مهم دیگر اینکه بخش اعظم پایگاه‌های نظامی آمریکا در همین استان دایر بودند و آمریکایی‌ها به احتمال زیاد هنوز هم در برخی نقاط این استان حضور دارند. فراموش نکنیم که آمریکایی‌ها همین شهر را به عنوان مرکز فرماندهی خود در سوریه انتخاب کرده و از همین نقطه به دنبال نظارت بر تحولات این کشور و حتی کشورهای منطقه بودند. با این حال و با وجود تبلیغات گسترده این کشور ساکنان این استان به استقبال نیروهای ارتش سوریه آمدند و این رویداد بهتر از هر چیزی نشان می‌دهد، تبلیغات آمریکایی‌ها دروغ بوده است. اگر بگوییم این پیروزی می‌تواند مقدمه‌ای بر تسلط سوریه بر چاه‌های نفتی شمال سوریه هم باشد، اغراق نکرده‌ایم.
 
ارتش سوریه پس از تسلط بر این منطقه مهم بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: «در چهارچوب وظایف و مسئولیت‌های ملی ارتش و برای دفاع از اراضی سوریه، جاده‌های منتهی به حسکه پاک‌‌سازی شده و زندگی عادی به شهرها، شهرک‌ها و روستاهای این استان بازگشته است».
 
از جمله دیگر موفقیت‌های ارتش سوریه، استقرار آنها در شهر «صوامع عالیه» است. استقرار در این شهر هم به تنهایی یعنی، یک پیروزی‌ استراتژیک برای ارتش سوریه چرا که با کنترل بر این منطقه، مساحت گسترده‌ای از جاده بین‌المللی تحت کنترل و نظارت دولت دمشق رفت.

نظر شما