شناسهٔ خبر: 36773043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتابخانه های سیار در تهران گسترش خواهد یافت

تهران - ایرنا - مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به فعالیت های این نهاد برای افزایش سطح دسترسی آسان شهروندان به کتاب گفت: توسعه و گسترش کتابخانه های سیار در استان تهران به منظور افزایش مطالعه در دستور کار این نهاد قرار دارد.

صاحب‌خبر -

هادی ناصری طاهری روز سه‌شنبه  در همایش تقدیر از کتابداران برتر استان تهران که در کتابخانه عمومی پارک شهر جریان داشت ، افزود : با توجه به قیمت بالای زمین و افزایش هزینه ساخت کتابخانه های عمومی می توان از راهکار توسعه کتابخانه های سیار در این استان استفاده کرد.

 وی افزود : در حال حاضر هفت دستگاه کتابخانه سیار در استان فعال است و در آینده نزدیک دو دستگاه نیز اضافه می شود .
ناصری با اشاره به برگزاری همایش تقدیر از کتابداران برتر استان تهران خاطر نشان کرد: این همایش به مناسبت گرامی داشت کتاب و کتابدار،‌ ظرفیت کتابخانه های عمومی را یاد آور می شود.

چگونگی مشارکت در ساخت کتابخانه عمومی تفکر

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران ادامه داد: هر چند امسال شیرینی هفته کتاب با اتفاقات ناگوار ، در کام شهروندان تلخ شد که تلخ ترین آنها، آتش زدن کتابخانه تفکر در شهریار بود .
وی افزود: اما پی گیری برخی فرهیختگان، ناشران، اصحاب رسانه و چهره های هنری برای مشارکت در بازسازی این کتابخانه بارقه امید ایجاد کرده و قرار شد طی اطلاعیه ای چگونگی این اتفاق مبارک مشخص شود .
ناصری خاطر نشان کرد: از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت میکنم حتی به اندازه اهدای یک کتاب در ساخت این کتابخانه مشارکت کنند .

گفتمان فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه ها
ناصری در ادامه اظهار داشت: در سال‌های اخیر با تدبیر مسئولان ذی ربط گفتمان کتابخانه های عمومی گفتمان خدمات فرهنگی و اجتماعی شد .
مدیر کل کتابخانه های عمومی با اشاره به فعالیت کتابخانه های عمومی استان تهران خاطر نشان کرد: رشد ۸۶ درصدی کتابخانه های بهارستان ،‌الگویی برای سایر شهرستان های استان می تواند باشد.
وی از کتابداران خواست که فعالیت ها و تجارب خود را در سامانه انتخاب کتابدار بارگذاری کنند تا ایده های آنان با کتابداران سراسر کشور اشتراک گذاشته شود. 

در این همایش وی با خواندن پیام استاندار تهران ضمن تقدیر از کتابداران، خاطر نشان کرد: استاندار تهران در پیامی ترویج کتاب و کتابخوانی را وظیفه اصلی دست اندرکاران فرهنگ جامعه دانسته و کتابداران به کتابخانه ها اصالت و اعتبار می بخشند و کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی در صف اول جهاد فرهنگی قرار دارد .

نظر شما