شناسهٔ خبر: 36768444 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

اخبار کارگری

صاحب‌خبر -

بازگشت به کار ۴۵ کارگر اخراجی حمل‌ونقل خلیج‌فارس

از صبح روز یکشنبه (۱۰ آذر ماه) همه ۴۵ کارگر قراردادی شرکت حمل ونقل خلیج فارس که از مرداد ماه سال جاری با اتمام قرارداد کار بیکار شده بودند، به کارشان بازگشتند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران شاغل در این شرکت، دلیل تعدیل ۴۵ کارگر این واحد حمل ونقل جاده‌ای را مخالفت‌شان با تغییر شرایط کار از قرارداد مستقیم به پیمانکاری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همت کارگران و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی، کارگران اخراجی که دارای سوابق ۱۰ تا ۱۵ سال بودند، به کارشان بازگشتند.

وی درباره روند پیگیری شکایت خود و همکارش گفت: هیات حل اختلاف اداره کار با تشکیل اولین جلسه رای به بازگشت به کار من و سایر همکارانم را صادر کرد.

او گفت: کارفرمای شرکت حمل ونقل خلیج فارس به رای هیات تشخیص و حل اختلاف اعتراض کرد و در ابتدا مانع ورود کارگران اخراجی به محل کار سابق‌شان شد که در نهایت با استمرار پیگیری کارگران و حمایت جدی برخی مسئولان به ویژه معاونت سیاسی استانداری تهران، کارفرما موافقت خودرا برای بازگشت به کار ما اعلام کرد.

او درباره پرداخت مطالبات معوقه خود و همکارانش گفت: طبق رای اداره کار و توافقی که کارفرمای این واحد در حضور مسئولان فرمانداری شهرستان اسلامشهر انجام داده، کارفرما مکلف به پرداخت مطالبات معوقه و ایام بیکاری کارگران تعدیلی است که هنوز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه کارفرما هنوز شروع به عقد قرارداد جدید با ما کارگران تعدیلی نکرده، افزود: در حال حاضر فقط ابلاغیه بازگشت به کار ما صادر شده و امور کارت‌زنی نیز کارت‌های ورود و خروج ما را فعال کرده است.

به گفته این کارگر، براساس رای صادره اداره کار، کارفرما باید با همه ۴۵ کارگر تعدیلی قرارداد مستقیم بسته و آنها را در عناوین شغلی سابق خود و در پست‌های قبلی به کار گیرد.

    

بیانیه گروهی از بازنشستگان:

وعده‌های مهار تورم عملی نشده است

جمعی از بازنشستگان در بیانیه‌ای نسبت به تبعات تورمی گرانی بنزین هشدار دادند و خواستار توجه به موضوع شدند.

به گزارش ایلنا، «گروه اتحاد بازنشستگان» که گروهی متشکل از بازنشستگان صندوق‌های مختلف (تامین اجتماعی، کشوری، فولاد و...) است، در بیانیه‌ای نسبت به تبعات گرانی بنزین هشدار داده است.

در این بیانیه، ضمن انتقاد به افزایش ۳ برابری قیمت بنزین و حتی شیوه اعلام آن به جامعه، اعلام شده است که تاثیرات ویرانگر این افزایش قیمت، باز هم بر سر زحمتکشان آوار خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که وعده‌های «هیچ چیز گران نمی‌شود» عملی نشده است و بعد از گرانی بنزین به تدریج شاهد موج خزنده تورم در قیمت کالاها و خدمات خواهیم بود.

 

نظر شما