شناسهٔ خبر: 36763041 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مراسم بهترین های آسیا 2019؛ اکرم عفیف بهترین بازیکن سال آسیا شد/ هیچ جایزه ای به ایران نرسید!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- اکرم عفیف توانست جایزه بهترین بازیکن آسیا را در سال 2019 کسب کند.
به گزارش آریا، بعد از اعلام نامزدهای بازیکن سال آسیا 2019، این مراسم امروز (دوشنبه) برگزار شد و اکرم عفیف توانست این جایزه را کسب کند.
نکته قابل توجه حضور علیرضا بیرانوند سنگربان پرسپولیس در بین این نامزد ها بود که موفق به کسب جایزه نشد.
در نخستین روزهای ماه دسامبر، مهم ترین اتفاق فوتبال آسیا مراسم برترین های سال 2019 این قاره است که در زمینه های مختلفی جوایز به نفرات برنده اهدا می شود. 
شیخ سلمان و جیانی اینفانتینو برای اهدای جایزه بهترین بازیکن سال آسیا روی سن آمدند. نوبت به کلیپ معرفی نامزدهای جایزه بهترین بازیکن مرد آسیا رسید و تصاویر علیرضا بیرانوند در کنار اکرم عفیف و توموآکی ماکینو به نمایش درآمد.
پس از پخش کلیپی از نامزدهای جایزه بهترین بازیکن زن سال آسیا، جایزه این بخش به ساکی کوماگای از ژاپن اهدا شد. این فوتبالیست ژاپنی لحظاتی در مراسم سخنرانی کرد.
جون اندو از ژاپن، به عنوان بهترین بازیکن زن جوان آسیا شناخته شد. سون هیونگ مین، ستاره کره ای تاتنهام موفق شد بالاتر از سردار آزمون جایزه بهترین آسیایی شاغل در خارج از قاره کهن را به دست آورد. 
توموکی یوشیکاوا از ژاپن برنده جایزه بهترین بازیکن فوتسال در قاره کهن شد. در این بخش، مهدی جاوید از ایران هم نامزد بود. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، جایزه بهترین بازیکن فوتسال را به یوشیکاوا از ژاپن تقدیم کرد. چانگ جونگ یونگ، سرمربی تیم ملی زیر 20 ساله های کره جنوبی به عنوان بهترین مربی مرد سال آسیا انتخاب شد. آساکو تاکاکورا، سرمربی ژاپنی تیم ملی زنان این کشور، جایزه بهترین مربی زن آسیا را به دست آورد. در این بخش، کتایون خسرویار از ایران هم نامزد بود. جایزه تاکاکورا در غیاب او به دبیر کل فدراسیون فوتبال ژاپن تقدیم شد.
دومین جایزه مربوط به توسعه فوتبال، نصیب فدراسیون سنگاپور شد. جایزه الهام بخشی به فدارسیون فوتبال ژاپن اهدا شد. جایزه پیشرفت و توسعه در بین فدراسیون ها به فدراسیون فوتبال هنگ کنگ رسید.

نظر شما