شناسهٔ خبر: 36762471 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد

حسین مرادی / گجت نیوز

صاحب‌خبر -

قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان در حالی همچنان ادامه دارد که تمامی استان‌های کشور به صورت کامل به اینترنت همراه و ثابت دسترسی دارند. اما دلیل ادامه‌دار بودن قطعی در این استان چیست؟

از عصر روز شنبه 25 آبان 98 اینترنت بین‌الملل کاربران سراسر کشور به دلیل ناآرامی‌هایی که پس از افزایش قیمت بنزین به وجود آمده بود، به صورت کامل قطع شد. پس از گذشت دو هفته به تدریج اکثر استان‌ها به اینترنت بین‌الملل دسترسی پیدا کردند و  دیگر گزارشی از قطعی اینترنت ارائه نمی‌شود، اما نکته حائز اهمیت این است که کاربران در استان سیستان و بلوچستان همچنان با قطعی اینترنت جهانی مواجه‌اند و مشخص نیست به چه دلیل اینترنت کاربران این استان متصل نشده است.

آخرین جزئیات قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان

با توجه به اینکه تمامی استان‌های کشور به اینترنت دسترسی دارند، این سوال مطرح می‌شود که چرا استان سیستان و بلوچستان همچنان با این مشکل مواجه است و به چه دلیلی کاربران این استان از دسترسی به اینترنت محروم مانده‌اند؟ در همین رابطه حسینعلی شهریاری، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

متاسفانه اینترنت استان سیستان و بلوچستان هنوز متصل نشده است. طرح قطع اینترنت تصمیمی بوده که توسط شورای امنیت کشور اتخاذ شده است. آنها دلیل قطع شدن اینترنت را به ما اعلام نمی‌کنند؛ چراکه در شورای امنیت مسائل خاصی وجود دارد. از این رو تاریخ مشخصی برای اتصال اینترنت در سیستان و بلوچستان به ما اعلام نکرده‌اند، اما ما پیگیر اتصال مجدد هستیم.

به‌روزرسانی 1: (11 آذر ساعت 17:50)

وزیر ارتباطات: اینترنت شمال استان سیستان و بلوچستان وصل شده است!

قطعی اینترنت قطعی اینترنت

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یک کاربر در خصوص قطع بودن اینترنت استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

  • پیگیر هستم، شمال استان برقرار شده، در جنوب هم امیدوارم امروز مجوز صادر شود.
  • پیامکهای زیادی از مردم سیستان و بلوچستان دریافت کردم.

به‌روزرسانی 2: (13 آذر ساعت 14:20)

اینترنت سیستان و بلوچستان تا پایان هفته وصل می‌شود

امینی فرد، رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده توسط نمایندگان استان برای اتصال مجدد اینترنت در این استان، اعلام کرد طبق اظهارات مقامات استانی، اینترنت تا پایان هفته وصل خواهد شد.

به‌روزرسانی 3: (13 آذر ساعت 22:20)

بازگشت اینترنت تلفن همراه استان سیستان و بلوچستان

گزارش‌های خبرنگاران ایسنا از استان سیستان و بلوچستان حاکی از برقراری مجدد اینترنت تلفن‌های همراه در اکثر نقاط این استان پس از 17 روز قطعی است.

اگر شما هم در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنید، وضعیت خود از دسترسی به اینترنت بین‌الملل را با ما و دیگر کاربران گجت نیوز در جریان بگذارید.

نظر شما