شناسهٔ خبر: 36759722 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هیچ جایزه ای به ایران نرسید

بیرانوند نه، اکرم عفیف مرد سال آسیا شد

ستاره جوان تیم ملی قطر و باشگاه السد، بالاتر از دروازه بان ملی پوش ایران عنوان بهترین بازیکن سال 2019 آسیا را به دست آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین روزهای ماه دسامبر، مهم ترین اتفاق فوتبال آسیا مراسم برترین های سال 2019 این قاره است که در زمینه های مختلفی جوایز به نفرات برنده اهدا می شود. بعد از ظهر امروز این مراسم با حضور نامزدهای کسب عناوین مختلف به همراه مهمانان ویژه و مقامات AFC در کشور هنگ کنگ برگزار شد.

 

مراسم ویژه AFC به مختصر ترین شکل ممکن برگزار شد و در بخش های مختلف حتی تصویری از نامزدهای کسب جوایز هم پخش نشد. کل مراسم به اعلام اسامی نفرات برنده اختصاص داشت و فقط در بخش بهترین بازیکنان زن و مرد، تصاویری از هر سه کاندیدا پخش شد.


مانند روال مرسوم، ابتدا جوایز فدراسیونی به برندگان اهدا شد و سپس برنامه به سمت تقدیم جوایز انفرادی و اصلی حرکت کرد. در قسمت جایزه های فردی، 8 جایزه اهدا شد که 4 تا به ژاپن رسید، 3 تا به کره جنوبی و یک جایزه نهایی به اکرم عفیف قطری رسید.


اتفاق مهم دیگری که در مراسم امروز رخ داد، کوتاه ماندن دست فوتبال ایران از جوایز تمام بخش ها بود. نه فدراسیون فوتبال ایران توانست ژاپن را شکست دهد و نه نامزدهای ایرانی در بخش های انفرادی موفق به کسب جایزه شدند. مهدی جاوید در فوتسال، کتایون خسرویار در بین سرمربیان زن، سردار آزمون در لژیونرها و نهایتا علیرضا بیرانوند در بخش بهترین بازیکن مغلوب رقیبان خود شدند. تنها دفعه ای که یک ایرانی روی سن مراسم امروز رفت، لحظه ای بود که مهدی تاج جایزه بهترین فوتسالیست سال آسیا را تقدیم توموکی یوشیکاوا ی ژاپنی کرد؛ جایزه ای که تا سال قبل، بازیکنان ایرانی شانس فوق العاده ای برای کسب آن داشتند و آخرین بار هم به اصغر حسن زاده رسیده بود.

 

در رابطه با انتخاب نشدن علیرضا بیرانوند، باید پذیرفت که حقیقتا فوتبال ایران در سال های اخیر به جایگاه خاص و ویژه ای نرسیده که به دنبال آن، بازیکنان ایرانی جایزه ای در سطح آسیا کسب کنند. فوتبال ایران سال ها است از قهرمانی قاره ای در رده های ملی و باشگاهی بازمانده و در جام های جهانی هم هنوز موفق به صعود از گروه خود نشده است. البته که بیرانوند سال گذشته به واسطه درخشش در جام جهانی و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا شایسته بود که حداقل در بین سه نامزد نهایی قرار بگیرد اما ای اف سی این افتخار و رقابت برای جایزه بهترین بازیکن سال را از او دریغ کرد و نهایتا این عنوان را در کمال تعجب به عبدالکریم حسن قطری تقدیم کرد.


اما امسال، اکرم عفیف با قهرمانی در جام ملتهای آسیا، قهرمانی و کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ ستارگان قطر و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شایسته تر از دو رقیب دیگر خود به نظر می رسید. ماکینو هم دو عنوان نایب قهرمانی جام ملتهای آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را با ژاپن و اوراوا ردز به دست آورد.

 

 

 

15:33 - اکرم حسن عفیف به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد. ژاوی هرناندز، سرمربی اسپانیایی تیم السد قطر این جایزه را به نمایندگی از اکرم عفیف دریافت کرد. سپس کلیپی از صحبت های اکرم عفیف پخش شد.

 

15:32- شیخ سلمان و جیانی اینفانتینو برای اهدای جایزه بهترین بازیکن سال آسیا روی سن آمدند.


15:29 - نوبت به کلیپ معرفی نامزدهای جایزه بهترین بازیکن مرد آسیا رسید و تصاویر علیرضا بیرانوند در کنار اکرم عفیف و توموآکی ماکینو به نمایش درآمد.

 

15:25 - پس از پخش کلیپی از نامزدهای جایزه بهترین بازیکن زن سال آسیا، جایزه این بخش به ساکی کوماگای از ژاپن اهدا شد. این فوتبالیست ژاپنی لحظاتی در مراسم سخنرانی کرد.

 

16:20- لی کانگ این از کره جنوبی جایزه برترین بازیکن جوان سال آسیا را در قسمت مردان دریافت کرد.

 

15:19 - جون اندو از ژاپن، به عنوان بهترین بازیکن زن جوان آسیا شناخته شد.

 

15:18 - سون هیونگ مین، ستاره کره ای تاتنهام موفق شد بالاتر از سردار آزمون جایزه بهترین آسیایی شاغل در خارج از قاره کهن را به دست آورد.
 

 

 

 

15:15 - توموکی یوشیکاوا از ژاپن برنده جایزه بهترین بازیکن فوتسال در قاره کهن شد. در این بخش، مهدی جاوید از ایران هم نامزد بود. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، جایزه بهترین بازیکن فوتسال را به یوشیکاوا از ژاپن تقدیم کرد.

 

 

 

 

15:12 - چانگ جونگ یونگ، سرمربی تیم ملی زیر 20 ساله های کره جنوبی به عنوان بهترین مربی مرد سال آسیا انتخاب شد.

 

 

 

 

15:08 - آساکو تاکاکورا، سرمربی ژاپنی تیم ملی زنان این کشور، جایزه بهترین مربی زن آسیا را به دست آورد. در این بخش، کتایون خسرویار از ایران هم نامزد بود. جایزه تاکاکورا در غیاب او به دبیر کل فدراسیون فوتبال ژاپن تقدیم شد.

 

 

 

 

15:00- جایزه تقدیر رییس AFC برای فوتبال پایه (الهام‌بخشی) به فدراسیون فوتبال چین رسید.

 

 

 

14:58 - جایزه تقدیر رییس AFC  برای فوتبال پایه (توسعه) به فدراسیون سنگاپور رسید.

 

 

 

 

14:55- جایزه تقدیر رییس AFC برای فوتبال پایه (بلندپروازی) به فدراسیون فوتبال برونئی رسید.

 

 

 

 

14:53 - جایزه بهترین فدراسیون فوتبال آسیا (الهام بخشی) به فدراسیون فوتبال ژاپن اهدا شد. در این بخش فدراسیون‌ فوتبال ایران هم کاندید بود.

 

 

 

 

14:50 - جایزه بهترین فدراسیون فوتبال آسیا  (توسعه) به فدراسیون فوتبال هنگ کنگ رسید.

 

 

 

 

14:40- جایزه بهترین فدراسیون فوتبال آسیا (بلندپروازی) به فدراسیون فوتبال گوام رسید.

 

14:35 - با دعوت مجریان برنامه، شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا روی سن رفت.

 

 


14:30- هم اکنون نامزدهای کسب عناوین مختلف به همراه مهمانان ویژه و مقامات AFC در سالن برگزاری مراسم در کشور هنگ کنگ حضور دارند و مراسم آغاز شده است.

 

 

نظر شما