شناسهٔ خبر: 36752068 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از فرصت افزایش نرخ ارز برای ایجاد جهش بزرگ صادراتی استفاده نشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ ارز می توانست جهش بزرگ صادراتی را به همراه داشته باشد که از این فرصت استفاده نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در مراسم روز ملی صادرات گفت: اگرچه مراسم روز ملی صادرات با تاخیر برگزار می شود اما با همت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت برنامه خوبی برگزار شده است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات تاثیر منحصر به فردی در شاخص هایی مانند تولید و اشتغال دارد، بیان داشت: ارزش و اعتبار آن برای هر صادرکننده ای در جهان مشخص است زیرا کالاهای صادراتی نماینده و پرچم و هویت یک کشور است. 

وی بیان داشت: صادرکنندگان سفیران فرهنگ و هویت کشورمان هستند و با تکیه بر فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می کنیم که بودجه بدون نفت را رقم بزنیم و براین اساس  نقش صادرات غیرنفتی در این حوزه هر روز بیشتر می شود. 

کریمی افزود: بنابراین ارائه به موقع مشوق های صادراتی باید از سوی دستگاه های ذیربط برای حمایت از صادرکنندگان در دستور کار قرار گیرد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: افزایش نرخ ارز می توانست جهش بزرگ صادراتی را به همراه داشته باشد که از این فرصت استفاده نشد. 

وی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات تخصصی در راستای حل و فصل مشکلات صادرکنندگان گام برداشته است. 

کریمی گفت: در بودجه سال 99 تلاش می شود که مشکلات پیش روی صادرکنندگان برطرف شود تا به اهداف صادراتی و جهش صادراتی دست یابیم و مقررات و الزامات دست و پاگیر که باعث بسته شدن دست و پای صادرکنندگان می شودباید برطرف شود. 

وی بیان داشت: امیدواریم با اعتبار سنجی کارت های بازرگانی از کسانی که تجربه و تخصص لازم برای حضور در بازارهای جهانی را دارند حمایت شود زیرا ارز کشور توسط همین صادرکنندگان تامین می شود و ارز حاصل از صادرات به گواه بانک مرکزی به کشور برگشته است. 

انتهای پیام/

نظر شما