شناسهٔ خبر: 36747899 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

از گوشه و کنار

صاحب‌خبر -

مدیرکل دفتر توانبخشی مراکز روزانه سازمان بهزیستی:

۷۰۳ اتاق هنردرمانی در کشور فعالیت دارند

مدیرکل دفتر توانبخشی مراکز روزانه سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۷۰۳ اتاق هنردرمانی در مراکز درمانی و توانبخشی بهزیستی فعالیت دارند.

فریبا بریمانی دیروز در نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت در فرهنگستان هنر گفت: ۲۴ هزار توانجو از خدمات هنردرمانی بهزیستی استفاده می‌کنند؛ خدمات هنردرمانی در مراکز بهزیستی در سه حوزه هنرهای تجسمی، نقاشی و موسیقی ارائه می شود.

وی اضافه کرد: فرد معلولی که با استعداد هنری به میدان می آید خودش را باور می کند، اعتماد به نفس او افزایش می یابد، حس مشارکت اجتماعی او بیشتر می شود و می تواند نیازهای خود را از طریق هنر به خانواده و جامعه منتقل کند.

نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد معلول از ۱۰ تا ۱۷ آذرماه در نگارخانه خیال فرهنگستان هنر برپاست.

    

دانشگاه شریف برنده جایزه رباتیک اجتماعی شد

طرح ربات اجتماعی هوشمند فیلی شکل مایا موفق به دریافت جایزه برگزیده ویژه کنفرانس بین‌المللی رباتیک اجتماعی (ICSR-۲۰۱۹) در حوزه سخت افزار و نرم‌افزار شد.

به گزارش ایلنا، طرح ربات اجتماعی هوشمند فیلی شکل مایا، در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک اجتماعی ( ICSR- ۲۰۱۹) که در دانشگاه کارلوس سوم شهر مادرید-اسپانیا برگزار شد، موفق به دریافت جایزه برگزیده ویژه کنفرانس در حوزه سخت‌افزار و نرم افزار شد.

این لوح بالاترین جایزه اهدایی کنفرانس مذکور به طرح‌های ابداعی، نوآورانه و کاربردی ارائه شده در سال ۲۰۱۹ است. این طرح همچنین در هفتمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، جایزه رتبه دوم را در میان طرح‌های خلاقانه و کاربردی کسب کرد و علاوه بر لوح تقدیر و تندیس کنفرانس مبلغ ۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی نیز دریافت کرد.

 

 

نظر شما