شناسهٔ خبر: 36737536 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

دانشگاه تهران برترین دانشگاه ایران در تعداد استارتاپ

معاون آموزشی وزیر علوم نتایج سال ۹۷ طرح ارتقا ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور را اعلام کرد که دانشگاه تهران رتبه یکم در تعداد استارتاپ‌ها را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی خاکی صدیق صبح امروز در هفتمین گردهمایی دانشگاه ها و پژوهشگاه های عضو طرح اقتصاد مقاومتی ارتقا ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر به تراز جهانی گفت:در شاخص تعداد استارت آپ های دانشجویی دانشگاه تهران رتبه اول، دانشگاه شریف و امیرکبیر رتبه های بعدی را دارند. در شاخص تعداد شرکت های فعال در پارک های علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر رتبه اول را داشته فردوسی مشهد و تربیت مدرس رتبه های بعدی را دارند. همچنین در شاخص سرانه فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه اول و دانشگاه علوم پایه زنجان و دانشگاه تهران رتبه های بعدی را دارند.

خاکی صدیق افزود: در شاخص مجموعه تعداد فرصت های مطالعاتی محققان خارجی دانشگاه تهران رتبه اول و دانشگاه شیراز و علامه طباطبایی رتبه های بعدی را دارند.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به آینده طرح ارتقا ۵  دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی گفت: این طرح ده ساله است دو سال آن گذشته و ما در سال سوم آن قرار داریم، نتایج امسال سال ۹۹ اعلام می شود موانع و چالشهای بین المللی زیادی در این راه است اما وزارت علوم قصد دارد این طرح را که ۱۰ ساله است ادامه دهد لذا ادامه این طرح قطعی است.

وی تاکید کرد: امکان بازبینی برخی سیاست های اجرایی پس از دو سال اجرا توسط کمیته هدایت و نظارت طرح وجود دارد، امکان بررسی د رخواست های جدید برای ورود به طرح و بازبینی حضور دانشگاه ها و پژوهشگاه ها بر اساس شاخص های طرح توسط کمیته هدایت و نظارت وجود دارد.

وی ادامه داد: ممکن است دانشگاه یا پژوهشگاه هایی بنا به  مواردی نتوانند در این طرح حضور داشته باشند که امکان بررسی آن نیز باید باشد.

نظر شما