شناسهٔ خبر: 36733173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لاریجانی در پاسخ به فارس: از زمان اجرای سهمینه بندی مطلع بودم/ به مجلس خبر دادم

رئیس مجلس با بیان اینکه از چند روز قبل، اجرای سهمیه‌بندی بنزین را به نمایندگان اطلاع داده بود، گفت: پیشنهاد سهمیه‌بندی بنزین از سوی دولت بود و من از زمان اجرای طرح مطلع بودم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز خود که در تالار شهید مدرس ساختمان مشروطه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا اجرای طرح افزایش قیمت بنزین تصمیم سران سه قوه بوده است؟ و یا اینکه دولت پیشنهاد و نظر به اجرای آن داشته است؟ اظهار داشت: این موضوع دارای دو وجه بود که یک وجه آن مشورتی و وجه دیگر تصمیم‌گیری داشت.

وی افزود: به نظر من می‌آید آنچه رهبری معظم در درس خارج از فقه‌شان در این مورد فرمودند بیانگر حق بود؛ یعنی این مسئله در جلسه سران مطرح شد و ایشان هم حمایت فرمودند. حال حواشی و مواردی را که مطرح می‌کنند بحث دیگری است و حق هم همین بود.

بنابر این گزارش، خبرنگار فارس در ادامه، پرسید آیا شما هم از زمان اجرای طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودید یا خیر؟ چرا که رئیس‌جمهور اخیرا طی سخنانی عجیب که تعجب مردم را به دنبال داشت، اعلام کرد که از زمان اجرای طرح افزایش قیمت بنزین مطلع نبوده  است و روز جمعه مانند سایر مردم از آن مطلع شده است، که لاریجانی در پاسخ گفت: چرا، من مطلع بودم. اتفاقا پنجشنبه هم با آقای رحمانی فضلی وزیر کشور راجع به برخی مشکلات این امر صحبت کردم.

وی افزود: حتی سه‌شنبه هم در مجلس به نمایندگان در جلسه غیرعلنی گفتم که چنین طرحی شبیه طرحی که آقای مصری در مجلس گزارش داد در حال اجرا است. این را از چند روز قبل به نمایندگان گفته بودم، البته تاریخ آن را یادم نیست که چه زمانی گفتم، اما اطلاع دادم در روزهای آینده این طرح اجرا می‌شود.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینک آیا شما شیوه اجرای چنین طرح مهمی را مناسب می‌بینید؟ آن هم با عدم اقناع افکار عمومی و توجیه نکردن مردم و صحبت نکردن رودررو با مردم و اینکه ارزیابی شما از نحوه و شیوه اجرای طرح مزبور در شرایط فعلی چیست؟ اظهار داشت: به این نکته توجه بفرمایید؛ دولت می‌توانست طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها این کار را انجام بدهد،‌ یعنی قانون به او گفته این کار را بکنید اما به خاطر شرایط و حساسیت‌ها آمد و در جلسه سران قوا مشورت کرد. این جنبه مشورتی آن بود، ولی پیشنهاد دولت بود.

وی ادامه داد: آن قسمتی که سران تصمیم گرفتند این بود که همه این منابع صرف مردم شود؛ چراکه قانون گفته 50 درصد آن را بدهد و ما این را تغییر دادیم؛‌ چراکه منابعش همین بود، بنابراین من فکر می‌کنم اضلاع آن را برای شما باز کردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: بله، درست است، در مرحله اجرا، اقناع لازم بود و اکنون هم لازم هست و به نظرم ابعاد این طرح هنوز هم روشن نیست. خب چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ شما رسانه‌ها و تلویزیون باید در این زمینه کار کنید؛ البته شنیدم در ستادی که وزارت کشور داشت یک کمیته رسانه‌ای داشته که قرار بود در این زمینه کار کند و علی‌القاعده آقایان رادیو و تلویزیون باید در این زمینه کار کنند و اگر نقصی هم در این زمینه باید جبران کنند.

انتهای پیام/

نظر شما