شناسهٔ خبر: 36723971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سازمان ملل:

اسرائیل در دو هفته ۳۹ خانه فلسطینی را تخریب یا مصادره کرده است

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین «اوچا» در گزارش تازه خود اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در دو هفته ۳۹ منزل را تخریب یا مصادره کرده است.

صاحب‌خبر -

اسرائیل در دو هفته ۳۹ خانه فلسطینی را تخریب یا مصادره کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین «اوچا» اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در دو هفته گذشته ۳۹ منزل متعلق به فلسطینی‌ها را به بهانه مجوز تخریب یا مصادره کرده است.

در گزارش اوچا که مربوط به ۱۲ تا ۲۵ نوامبر (۲۱ آبان تا چهار آذر) جاری است، آمده است: «عملیات‌های تخریب مذکور منجر به آوارگی ۶۳ نفر و وارد شدن خسارت به ۳۸۰ نفر دیگر شده است.»

بنا به این گزارش، بزرگترین حادثه از این نوع مربوط به روستای «زعتره» در «بیت لحم» است که رژیم صهیونیستی ۱۳ ساختمان، محل نگهداری دام‌ها، انبار آب و صفحه‌های ویژه تولید انرژی خورشیدی را تخریب کرد.

بر اساس گزارش اوچا، در سال جاری میلادی ۸۰۰ فلسطینی در کرانه باختری در نتیجه عملیات‌های تخریب آواره شده‌اند. این تقریبا دو برابر میزان مشابه در سال گذشته است.

در ادامه این گزارش به درگیری دو روز اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از ترور «بهاء ابوالعطا» فرمانده ارشد جهاد اسلامی در ۱۲ نوامبر پرداخته و اعلام شد، در این حمله رژیم صهیونیستی ۳۵ فلسطینی از جمله هشت کودک و سه زن شهید و ۱۰۶ نفر زخمی شدند.

اوچا ادامه داد، ۲۴ واحد مسکونی در مناطق مختلف غزه تخریب شد که در پی آن ۱۳۰ نفر آواره شدند. همچنین ۴۸۰ واحد مسکونی هم خسارت‌های متوسطی دیدند.

در دوره این گزارش، ۶۳ فلسطینی از جمله چهار کودک در درگیری‌های کرانه باختری زخمی شده‌اند و ۱۵۷ فلسطینی بازداشت شده‌اند که در میان آن‌ها ۱۸ کودک وجود داشتند.

انتهای پیام/341

نظر شما