شناسهٔ خبر: 36722411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

با اخوان بهابادی مدیرعامل جدید همراه اول آشنا شوید

آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

مهدی اخوان بهابادی به عنوان مدیرعامل همراه اول معرفی شد.

اخوان بهابادی برای بخش آی تی در ایران تقریبا شناخته شده است. او از اعضای شورای عالی فضای مجازی و در دوره‌ای دبیری این شورا را برعهده داشت. مهدی اخوان بهابادی همچنین در یک دوره قائم مقام صدا و سیما هم بود. در دوره وزارت رضا تقی پور وزیر ارتباطات احمدی نژاد بین او و تقی پور اختلافات زیادی به وجود آمد که بسیاری آن را به جنگ بر سر متولی گری اینترنت نسبت می‌دادند. با  این حال در مقایسه با کسانی که مسوولیت وزارت ارتباطات را برعهده داشتند تیم اخوان بهابادی دیدگاه‌های توسعه‌گرایانه‌تری نسبت به اینترنت داشت.

در ماجرای دیگری هم نام اخوان بهابادی بارها شنیده شد از جمله بحث تلویزیون اینترنتی که اخوان همواره روی بحث حاکمیت صدا و سیما بر عرصه مجازی تاکید داشت.

در بحث عرضه نسل سوم اینترنت در کشور اخوان تاکید روی تصویب پیوست فرهنگی رایتل توسط این اپراتور داشت. این موضوع تا مدتی عرضه اینترنت نسل سوم را به تاخیر انداخت.

در زمینه فیلترینگ اخوان معتقد به سخت‌گیری در زمینه فیلترینگ دارد. او در دوره‌ای روی ارایه وی پی ان قانونی و هویت سنجی کاربران اینترنت تاکید زیادی داشت.

اخوان بهابادی در زمانی که محمود واعظی وزیر ارتباطات شد اختلافات زیادی با وزارتخانه پیدا کرد و بحث بر سر اینکه چه کسی رییس مرکز تحقیقات مخابرات ( مرکزی که ساختمان شورای عالی فضای مجازی در محوطه آن قرار داشت ) به جدالی نادر هم منجر شد. موضوعی پس از حضور واعظی به عنوان دبیر شورای فضای مجازی و خروج اخوان پایان یافت.

حضور اخوان بهابادی در هیات مدیره همراه اول هم که از سوی سهامدار عمده صورت گرفت موجب بحث‌های زیادی شده است. شنیده می شود طی ماه‌های اخیر که او پیش از این نیز برای مدیرعاملی همراه اول معرفی شده بود اما با مخالفت وزارت ارتباطات مواجه شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه روز شنبه ٩ آذرماه ١٣٩٨ هیأت مدیره، مهدی اخوان بهابادی به عنوان مدیرعامل جدید همراه اول معارفه و از خدمات دو ساله حمید فرهنگ در این سمت تقدیر شد.

در سوابق اخوان بهابادی «رئیس هیأت مدیره همراه اول»، «قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه های نوین»، «دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی»، «عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی»، «معاون آموزش و پژوهش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران» به چشم می‌خورد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما