شناسهٔ خبر: 36699225 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در اجلاس امنیت سایبری برلین مطرح شد؛

لزوم ارتقای همکاری‌های چندجانبه کشورها در فضای سایبری

معصومه بخشی پور

نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس امنیت سایبری برلین، بر لزوم ارتقای همکاری‌های چندجانبه کشورها در فضای سایبری و نیز مقابله با اخبار و اطلاعات جعلی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، اجلاس امنیت سایبری برلین (Cyber Security Summit Berlin) در ذیل کنفرانس امنیتی مونیخ (Munich Security Conference) اواخر هفته ای که گذشت در برلین آلمان برگزار شد.

این اجلاس برگزاری پنل‌هایی با عناوین «چه بخواهیم، چه نخواهیم؛ شرکت‌های فناوری میان قدرت ژئوپلتیک و مسئولیت پذیری»، «به‌روزرسانی منشور اعتماد؛ نمونه ای از اقدامات بخش خصوصی»، «نسل پنجم ارتباطات، هوش مصنوعی و فراتر از آن؛ آیا اروپا در رقابت برای تسلط فنی گیر افتاده است؟» و «دموکراسی و دفاع در فضای سایبر» را با حضور مقامات و کارشناسان ارشد در حوزه های پژوهشی و سیاستگذاری فضای سایبری و ارتباطات، امور خارجی و امور دفاعی در دستور کار قرار داد.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس که از کشورهای مختلف بودند، مسائل و رویکردهای خود را در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه کردند.

در اجلاس امنیت سایبری برلین، که با حضور مقامات، سفرا، روسای سازمان‌های بین‌المللی، کارشناسان ارشد کشورها و مدیران شرکت‌های بزرگ در محل وزارت امور خارجه آلمان برگزار شد، موضوع «ارتقای همکاری‌های چندجانبه کشورها در فضای سایبری» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کارشناسان به تبادل نظر در مورد «مقابله با اخبار و اطلاعات جعلی» پرداختند.

همچنین در جریان این نشست، مدیر تدوین سیاست‌های ملی سایبری در دفتر نخست وزیری نیوزلند در انتهای اجلاس به ارائه تازه‌ترین تحولات مربوط به «فراخوان کرایست چرچ» در راستای همکاری مشترک برای مقابله با اقدامات خشونت آمیز آنلاین در اینترنت، پرداخت.

نظر شما