شناسهٔ خبر: 36695032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور مقامات استانی و اصحاب رسانه؛

جشنواره مطبوعات قم به کار خود پایان داد/ خبرنگار ایلنا حائز رتبه برتر شد

در اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های بر خط استان قم که با حضور مقامات استانی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، صادق چهرقانی سرپرست و خبرنگار خبرگزاری ایلنا در قم، بعنوان رتبه برتر بخش خبر معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، دومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم، امروز پنجشنبه ۷ آذرماه ۹۸ با حضور دکتر بهرام سرمست استاندار قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از اصحاب رسانه این استان، در محل تالار شهید آوینی شهر قم برگزار شد.

مرتضی داستانی مدیر خانه مطبوعات استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، بهرام سرمست استاندار قم و در نهایت محمود مختاریان از پیشکسوتان روزنامه نگاری ایران و به نمایندگی از هیئت داوران دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های برخط استان قم، به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این مراسم نیز از نفرات برتر این جشنواره در چند بخش اصلی و ویژه، با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شد که در این میان صادق چهرقانی سرپرست و خبرنگار خبرگزاری ایلنا در استان قم، نیز برای خبر مصاحبه با دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سفر به قم، حائز رتبه برتر شد.

جشنواره مطبوعات قم - صادق چهرقانی - صادق چهره قانی

بر اساس اعلام هیئت داوران نتایج دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم بدین شرح است:

خبر

در بخش خبر کسی حائز رتبه اول نشد و حامد اسماعیلی خبرنگار خبرگزاری مهر که از روزنامه ۱۹ دی در این جشنواره شرکت کرده بود با خبر «قمی‌ها می‌خواهند امروز پیروز باشند» توانست رتبه دوم را کسب کند.

صادق چهره‌قانی از خبرگزاری ایلنا با خبر «گفتگو با دکتر ظریف» و محمدباقر محجوب از خبرگزاری حوزه با خبر «انقلابی بودن حوزه خط قرمز حوزه علمیه است» مشترکا مقام دوم جشنواره مطبوعات در بخش خبر را کسب کردند.

مقاله و یادداشت

در بخش مقاله و یادداشت هم همچون بخش خبر کسی نتوانست رتبه اول جشنواره را کسب کند ولی سید محمدمهدی موسوی از همشهری قم با «پژواک اخبار خوب هم باشیم» رتبه دوم را از آن خود کرد.

عبدالصالح شمس الهی از خبرگزاری رسا برای یادداشت «فضای مجازی آیینه عملکرد چه نهادهایی است»، حمیده زند از فرصت امروز بخاطر یادداشت «پلاسکوهای قم روی خط قرمز آتش و آوار» و محدثه نجف زاده بخاطر یادداشت «از ما بهتران بهتر دیده شوند» مشترکا توانستند رتبه سوم را کسب کنند.

تیتر

محمدمهدی عنایت پور از پایگاه خبری شهر بیست با تیتر «استاندار قم سرمست شد» رتبه اول بخش تیتر را به خود اختصاص داد، محمد رضا قربان‌زاده از خبرگزاری آریا با تیتر «۲۰۲۰ و اینترنتی که مناسب نیست» رتبه دوم و حسین حیدری از پایگاه خبری قم فردا با تیتر «شهرگران، شهروندان نگران» به مقام سوم جشنواره در بخش تیتر رسید.

اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات قم - صادق چهرقانی - صادق چهره قانی

مصاحبه

در بخش مصاحبه خانم زینب آخوندی دیگر خبرنگار مهر که از روزنامه ۱۹ دی در این جشنواره شرکت کرده بود  با مطلب «قم از دو دستگی ضربه خورد» رتبه اول را کسب کرد و سمیه حیدری از خبرگزاری ایرنا با مصاحبه «جمعیت زنان مطلقه تحت پوشش کمیته امداد دو برابر شده است» به مقام دوم رسید و روح اله کرمانی جمکرانی از روزنامه ایمان نیز با مطلب «منوریل قم همچنان روی ریل ابهام» رتبه سوم جشنواره را در بخش مصاحبه کسب کرد.

گزارش خبری

در بخش گزارش خبری سارا تقی زاده از خبرگزاری  فارس با عنوان «چشمان شور به دنبال باقیمانده گنبد نمکی» رتبه اول گزارش خبری را از آن خود کرد    .

یونس عزیزی از خبرگزاری ایبنا با گزارش «گشتی در کتابخانه‌های عمومی مسجد اعظم قم» و زینب آخوندی از روزنامه ۱۹ دی با گزارش «ماجرای ساکنان خیابان ظهور» مشترکا به مقام دوم رسیدند.

همچنین زینب حیدری از خبرگزاری مهر با گزارش «آتش در کمین شهرهای صنعتی قم» رتبه سوم جشنواره را کسب کرد.

عکس

در بخش عکس مهدی بخشی سورکی از خبرگزاری مهر رتبه اول را کسب کرد، محمد جعفری از نشریه ندای وطن به مقام دوم رسید و محسن کرمعلی از خبرگزاری فارس نیز سوم شد.

گزارش تصویری

در بخش گزارش تصویری مهدی بخشی سورکی از خبرگزاری مهر رتبه اول این بخش را از آن خود کرد، محمد رفیعی موحد از خبرگزاری تسنیم به مقام دوم رسید و محسن کرمعلی از خبرگزاری فارس نیز رتبه سوم این بخش را کسب کرد.

صفحه آرایی

در بخش صفحه آرایی محمد مهدی سلیمانی از روزنامه ۱۹ دی با عنوان عاشورا (۱۷ شهریور ۹۸) رتبه اول جشنواره را کسب کرد، جواد قاسمی ورجانی از روزنامه ندای وطن با اثر «کنسرت در قم هرگز هرگز (۲۸ اردیبهشت ۹۸)» به مقام دوم رسید و همچنین سید محمدحسین تقوی از روزنامه اقتصاد آینده با اثر هفت سین (۲۹ اسفند ۹۷) رتبه سوم جشنواره در این بخش را کسب کرد.

طنز مکتوب

وحید حاج سعیدی از فردو نیوز با مطلب «تربیت سفیر با اعمال شاقه» به مقام اول بخش طنز مکتوب رسید، محمدرضا جایروند از روزنامه شاخه سبز با مطلب «چشم امید دولت به رانندگان قمی جهت تأمین بودجه ۹۸» دوم شد و سید علی سجادی از رویداد ایران با مطلب «قمی‌ها تلویزیون هایتان را خاموش کنید» به مقام سوم این بخش رسید.

بخش ویژه «رونق تولید»

وجیهه غلامحسین زاده از خبرگزاری مهر با گزارش «هویت ایرانی در کارگاهی هنری/ نجاری با چاشنی هنر و عشق» رتبه اول جشنواره در بخش ویژه (رونق تولید) را کسب کرد، سمیه حاجی احمدی از روزنامه همشهری قم با عنوان «سرمایه‌های در دست باد در کویر قم» دوم شد و سید محمد ابراهیم جنابان از خبرگزاری ایرنا با عنوان «رونق تولید محافظ کارآمد اقتصاد ملی» نیز سوم شد.

بخش ویژه «گام دوم انقلاب اسلامی»

زهرا چم از نشریه ثروت با مطلب «راهکارهای کلیدی و پیشنهادی گام دوم انقلاب» رتبه اول جشنواره در بخش ویژه (گام دوم انقلاب اسلامی) را کسب کرد، عبدالصالح شمس الهی از خبرگزاری رسا با عنوان «امید پایدار کلید حل مشکلات» دوم شد و سید مرتضی میرسراجی از پایگاه خبری قم نا نیز با عنوان «آسیب شناسی جریان انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب» به مقام سوم جشنواره در این بخش رسید.

خاطرنشان می شود اختتامیه اولین دوره جشنواره مطبوعات و پایگاه های خبر استان قم، سال گذشته و همزمان با روز خبرنگار برگزار شده بود.

جشنواره مطبوعات قم - صادق چهرقانی - صادق چهره قانی

نظر شما