شناسهٔ خبر: 36664892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان دیدار کرد

وزیر امور خارجه در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان با رئیس دفتر سیاسی طالبان و هیات مذاکره کننده این گروه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در ادامه دیدارهای مسئولین و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله رییس جمهوری، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیت‌های موثر در افغانستان، محمدجواد ظریف و با ملابرادر  و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان در تهران دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل‌گیری و تقویت گفت و گوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تاکید کرد.

ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی خبر داد.

این دیدار در راستای تلاش‌های جمهوری اسلامی برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان انجام شد و مهمترین هدف آن ترغیب طرف‌های افغان به گفت و گوهای بین الافغانی، تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق گفت و گو، حمایت از تمام نیروهای افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی اعلام شده است.
جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم نقش آفرینی گروه‌های افغانستانی با مشارکت و محوریت دولت این کشور برای گفت و گو و حل مشکلات افغانستان و تامین امنیت تاکید کرده است.

 

نظر شما