شناسهٔ خبر: 36577730 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

بقایای نوزادانی ۲ هزار ساله با کلاه ایمنی کشف شد + عکس

رکنا: گروهی از باستان شناسان در آمریکای لاتین موفق شدند بقایای نوزادانی باستانی را پیدا کنند که پوششی مانند کلاه ایمنی بر سر داشتتند.

صاحب‌خبر -

باستان شناسان در اکوادور از بقایای نوزادانی که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش دفن شده اند، پرده برداشتند. این موضوع بدون توجه به جزئیات هم جالب است، اما موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این نوزادان نوعی پوشش خاص داشتند و با یک کلاه ایمنی عجیب دفن شده اند. به نظر می‌رسد کلاه ایمنی این نوزادان از جمجمه سایر کودکان بزرگتر ساخته شده است.

این تیم به سرپرستی دکتر سارا جونگست، در تلاش برای توضیح سمبلیسم ظاهری این گونه‌های نادر بودند، زیرا این اولین بار است که باستان شناسان چیزی شبیه به آن را پیدا کرده اند. در کل باستان شناسان ۱۱ قبر در این قبرستان باستانی کشف کردند. بسیاری از بقایا طبیعی بودند، اما دو نوزاد که در آنجا دفن شده بودند ظاهری بسیار عجیب داشتند و با نوعی کلاه ایمنی دفن شده بودند.

باستان شناسان فقط می‌توانند حدس بزنند که دلیل این رسم عجیب چه بوده است. اما نویسندگان این تحقیق نظریه‌های جالبی ارائه کرده اند. یکی از توضیحات احتمالی این است که کلاه ایمنی برای محافظت از روح نوزادان، که هرگز فرصتی برای زندگی خود نداشته اند، استفاده می‌شده است.

شایان ذکر است که دانشمندان نتوانستند علل مرگ را تعیین کنند. هنوز مشخص نیست که نوزادان چگونه جان خود را از دست داده اند و محققان به همان اندازه از علت مرگ کودکانی که جمجمه آن‌ها به عنوان کلاه ایمنی استفاده می‌شود، اطمینان ندارند.

آداب و رسوم دفن و مراسم دفن به طور چشمگیری متفاوت از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر است و هنگامی که شما به دنبال بازگشت ۲۱۰۰ سال هستید، برخی از سنت‌های انجام شده پس از مرگ می‌توانند برای ما بسیار عجیب و غریب باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نظر شما