شناسهٔ خبر: 36577459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برخورد قاطعانه با افزایش قیمت اجناس و بهای خدمات در خنداب

فرماندار خنداب گفت: تاکنون گزارشی از افزایش قیمت کالا در شهرستان نداشتیم، تنها 2 مورد افزایش بهای خدمت حمل‌ونقل مسافر بوده که قاطعانه با آن برخورد شده است.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا حاجعلی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به برخورد صریح و قاطع با افزایش قیمت کالا و خدمات در شهرستان خنداب اظهار کرد: تاکنون گزارشی از افزایش قیمت کالا در شهرستان نداشتیم، تنها 2 مورد افزایش بهای خدمت حمل‌ونقل مسافر بوده که بر اساس گزارش‌های مردمی، قاطعانه با آن برخورد شده است.

وی افزود: با توجه به پایین بودن بضاعت سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان و نبود شعبه دائمی تعزیرات(شعبه تعزیرات حکومتی به‌صورت سیار و مشترک با شهرستان شازند است) گشت ویژه‌ای از ظرفیت شهرستان شامل بسیج، آموزش‌ و پرورش، اصناف و دستگاه‌های دولتی تشکیل شده است.

فرماندار خنداب تصریح کرد: این گشت به همراه تیم‌های بازرسی موجود در شهرستان کار خود را از روز گذشته آغاز کرده و نظارت کامل بر قیمت اجناس و بهای خدمات در شهرستان دارد، دهیاران نیز در روستاها موظف به ارائه گزارش از روند قیمت اجناس هستند.

حاجعلی‌بیگی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مجموعه مدیریتی شهرستان در خصوص فصل سرما نیز گفت: با توجه به بارش برف خوب در شهرستان خنداب، مجموع بارندگی از ابتدای سال آبی امسال تاکنون در شهرستان به 100 میلی‌متر مکعب رسیده است.

وی بیان کرد: در شهرستان خنداب 84 بند و سد آبی و خاکی وجود دارد که همه آنها تحت بازرسی لازم از سوی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت سهامی آب منطقه‌ای قرار گرفته‌اند و همه آنها کاملاً باز است.

فرماندار خنداب خاطرنشان کرد: همچنین به کمک ظرفیت‌های موجود در استان همه مسیل‌ها و رودخانه‌های شهرستان لایروبی شدند، در رودخانه قره‌چای نیز مشکلی وجود ندارد و با توجه به لایروبی این رودخانه طی سال‌های اخیر در پایین‌دست، خوشبختانه این رودخانه در سیل ابتدای سال دچار تغییر مسیر نشد.

حاجعلی‌بیگی ادامه داد: اکیپی از نیروی زمینی ارتش موجود در خنداب، برای همراهی و کمک به مجموعه مدیریتی شهرستان در خصوص برخورد و مقابله با حوادث احتمالی در فصل سرما اعلام آمادگی کرده، این گروه در خاموش کردند آتش‌سوزی‌های رخ داده در منابع طبیعی در فصل تابستان کمک بسیاری به مجموعه مدیریتی شهرستان کردند.

وی افزود: برای جلوگیری از احتمال انسداد موقت محورهای شهرستان بر اثر بارش برف، راهدارخانه موقتی در گردنه محمدآباد در مسیر خنداب ـ ملایر ایجاد شده که در بارش برف در روزهای اخیر بسیار مورد مفید قرار گرفت و کمک‌کننده بود، به‌گونه‌ای که هیچ‌گونه انسدادی در محورهای شهرستان ایجاد نشد و تردد کاملاً برقرار است.

فرماندار خنداب تصریح کرد: در سیلاب ابتدای سال به یک هزار واحد مسکونی با درجات مختلف آسیب‌دیدگی خسارت وارد شد، به‌نحوی که 300 مورد از آنها آسیب جدی دید، در این راستا 740 فقره تسهیلات بلاعوض و 40 میلیارد تومان نیز وام ارزان در اختیار مالکان این واحدها قرار گرفت.

حاجعلی‌بیگی بیان کرد: سیلاب ابتدای سال به یک پل در روستای نوده آسیب زد که با اعتبار 20 میلیون تومان و با استفاده از ظرفیت خود شهرستان این پل بازسازی شد، 2 پل در روستای نوده و خانقا نیز براثر اقدامات و کارهای عمرانی مسدود شده بودند که هم‌اکنون باز هستند.

انتهای پیام/

نظر شما