شناسهٔ خبر: 36576837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آمریکا «آذری جهرمی» وزیر ارتباطات ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرد وزیر ارتباطات ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است. 

 

دولت آمریکا در روزهای گذشته خواستار توقف قطع اینترنت در ایران شده است. این درخواست در حالی مطرح شده که واشنگتن راه مبادلات کالاهای ضروری و حتی تجارت کالاهای بشردوستانه با ایران را سد کرده است. 

 

حساب کاربری وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با بیان اینکه 90 ساعت از قطع اینترنت در ایران می‌گذرد خواستار «احترام به مردم ایران» شده بود. همزمان، عده‌ای از فعالان ضدانقلاب که قبلاً برای تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران با رئیس‌جمهور آمریکا نامه‌نگاری می‌کردند نیز از کشورهای غربی خواسته‌اند راهکاری برای برقرار شدن اینترنت در ایران پیدا کنند.

 

مقام‌های ایران در روزهای گذشته توضیح داده‌اند که قطع اینترنت به دلایل تهدیدهای امنیتی پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین صورت گرفته و به محض رفع مشکلات امنیتی مجدداً برقرار خواهد شد، اما اینکه «حفظ احترام» ناگهان برای عده‌ای که تنها چند هفته قبل‌تر برای سخت‌کردن تجارت دارو و غذا با ایران قاعده و قانون وضع می‌کردند، نکته‌ای بس قابل توجه است. 

 

منبع: فارس

نظر شما