شناسهٔ خبر: 36573210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت تاکنون امتحان خوبی در کنترل قیمت‌ها پس نداده است/ دولت چگونه می‌تواند شرط رهبری مبنی بر عدم افزایش کالا را برقرار کند؟/ نگرانی مردم از افزایش نرخ بنزین کاملاً بحق است/ دولت باید برنامه‌اش برای کنترل نرخ کالاها را به مردم بگوید

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: افزایش نرخ بنزین بهانه‌ای شده برای افزایش نرخ کالاها و دولت هم ناتوان در حل مشکل است. دولت باید برنامه‌اش را برای کنترل نرخ کالاها به مردم بگوید. اما من به این موضوع خوش‌بین نیستم، چون کارنامه دولت نشان می‌دهد که در کنترل قیمت‌ها موفق نبوده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با تاکید بر لزوم کنترل قیمت‌ها گفت: دولت تاکنون امتحان خوبی در کنترل قیمت‌ها پس نداده است. یکی از شروطی که رهبری برای افزایش نرخ بنزین گذاشتند که سران سه قوا قبول کردند، عدم افزایش قیمت‌ها بوده است.

 

او ادامه داد: دولت‌ها نشان دادند در قبال افزایش نرخ بنزین، نمی‌توانند مانع افزایش نرخ سایر کالاها شوند. دولت چگونه می‌تواند شرط رهبری مبنی بر عدم افزایش کالا را برقرار کند؟ تصور من این است که قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. 48 ساعت بعد از اعلام افزایش نرخ بنزین، کرایه تاکسی‌ها هزینه سرویس مدارس افزایش پیدا کرد و وسایل جانبی موبایل هم نمی‌فروختند تا قیمت تازه آن مشخص شود.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین افزایش نرخ بنزین بهانه‌ای شده برای افزایش نرخ کالاها و دولت هم ناتوان در حل مشکل است.

 

جعفرزاده با اشاره به اینکه نگرانی مردم از افزایش نرخ بنزین کاملاً بحق است گفت: دولت باید برنامه‌اش برای کنترل نرخ کالاها را به مردم بگوید. اما من به این موضوع خوش‌بین نیستم، چون کارنامه دولت نشان می‌دهد که در کنترل قیمت‌ها موفق نبوده است. تجربه نشان داده افزایش نرخ بنزین خواه ناخواه بر افزایش نرخ تمامی کالاها اثرگذار بوده است.

 

او همچنین گفت: این دولت اعتقاد چندانی به نظارت ندارد. بلکه به سیاست بازار باز و بازار اقتصادی رقابتی معتقد است، در حالی که این موضوع در همه جا صادق نیست و عرضه و تقاضای ما با هم نمی‌خواند و تقاضایمان بیش از عرضه است. بنابراین با اولین قیمتی که گفته می‌شود مردم اقدام به خرید می‌کنند.

نظر شما