شناسهٔ خبر: 36569267 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال؛

طلسم بزرگ پیش پای پرسپولیس/ نفت می‌خواهد صفر بماند

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف شاگردان مهدی تارتار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام یک تک بازی آغاز خواهد شد که طبق برنامه پرسپولیس از ساعت 16:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌رود.

پیش از این قرار بود که چهار بازی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار شود که با تغییر برنامه فقط بازی سرخ پوشان پایتخت برگزار می‌شود. پرسپولیسی‌ها درحالی پا به این مسابقه می‌گذارند که با 19 امتیاز بعد از شهرخودرو و سپاهان در جایگاه سوم جدول قرار دارند. پرسپولیس برخلاف سه فصل قبل که عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد در لیگ نوزدهم نتوانست انتظارات را به خوبی برآورده کند و آمار گلزنی سرخ پوشان پایین است. همین امر باعث شده است که کارشناسان انتقادات زیادی نسبت به مهاجمان این تیم داشته باشند.

این بازی را از جهات مختلفی می‌توان بررسی کرد. نکته اول درخصوص رویارویی مهدی تارتار، بازیکن و مربی اسبق پرسپولیس مقابل تیم سابق خودش است. نفتی‌ها به همراه سپاهان دو تیمی هستند که به اینجای لیگ هیچ باختی نداشته‌اند و نکته مهم‌تر اینکه پرسپولیس در لیگ برتر تاکنون نتوانسته نفت مسجد سلیمان را ببرد و این بازی به نوعی می‌تواند طلسم‌شکنی برای سرخ پوشان پایتخت باشد. شاگردان تارتار در 10 هفته گذشته تیم‌های بزرگ لیگ را با تساوی متوقف کرده‌اند و در این بازی می‌خواهند یک تیم مدعی دیگر را در خانه خودش متوقف کنند. حضور سوشا مکانی و فرزاد حاتمی نیز که قبل سابقه حضور در پرسپولیس را داشته‌اند می‌تواند به جذابیت‌های این بازی کمک کند چون به احتمال زیاد در این بازی به صورت فیکس هستند.

پرسپولیس در این بازی گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی خود را به دلیل محرومیت روی نیمکت ندارد و باید دید سرخ پوشان بدون کالدرون و در یک بازی خانگی چه نتیجه‌ای را به دست می‌آورند. هواداران امید زیادی دارند که در این بازی نیز شاهد حضور سیدجلال حسینی در ترکیب اصلی باشند چرا که کاپیتان قرمزها در بازی قبل مقابل فولاد نمایش قابل قبولی از خود نشان داد. تنها غایب پرسپولیس در این بازی احتمالا کمال کامیابی‌نیا است. هرچند که این بازیکن از بند مصدومیت رهایی یافته ولی هنوز شرایط بازی کردن را به دست نیاورده است. نماینده جنوب کشور در پایان هفته دهم لیگ با 14 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار دارند و بدون شک تارتار و شاگردانش در این بازی به فکر حفظ رکورد نباختن در لیگ هستند و اینکه همچنان با ارائه یک بازی منطقی در نیمه بالای جدول بمانند.

شاگردان کالدرون در بازی قبل خود در لیگ مقابل فولاد موفق شدند به برتری یک بر صفر برسند و در صورت برد در این بازی مقابل نفت مسجد سلیمان می‌توانند با خیال راحت به بازی‌های پیش‌رو امید داشته باشند.

نظر شما