شناسهٔ خبر: 36569094 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راه سخت دختران دوومیدانی تا المپیک ۲۰۲۰

71613

نایب رئیس بانوان فدراسیون دو ومیدانی می‌گوید رکوردهای بانوان دو و میدانی کار تا ورودی المپیک ۲۰۲۰ فاصله زیادی دارد به گونه‌ای که شانس کسب سهمیه کم است.

صاحب‌خبر -

پریسا بهزادی، نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با ایسنا به برنامه فدراسیون برای حمایت از  بخش بانوان اشاره و بیان کرد: اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان از ۳۰ آبان به مدت یک هفته در یزد برگزار می‌شود و ملی‌پوشان برای قهرمانی آسیا در تیرماه ۹۹ آماده می‌شوند. ورزشکاران بزرگسال هم در استان‌ها کار می‌کنند. برای این رده مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور را پیش رو داریم که زمان برگزاری آن نیمه دوم دی است و نفرات برتر به قهرمانی داخل سالن آسیا در چین (اواخر بهمن) اعزام می‌شوند. علاوه بر این مسابقات قهرمانی کشور صحرانوردی را هم آذر ماه در هر سه رده برگزار می‌کنیم تا نفرات برتر آنها اوایل فروردین به قهرمانی آسیا اعزام شوند.

او در مورد شانس المپیکی شدن بانوان دوومیدانی گفت: شانس ضعیفی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ داریم چون دخترانمان خیلی از رکوردها دور هستند اما تلاش می‌کنند. در حال حاضر خانم فرزانه فصیحی در  صربستان کار می‌کند و امیدوام که رکورد خوبی را به دست بیاورد. کسب سهمیه سخت و دشوار است و باید منتظر بمانیم که آیا رکوردهای لازم به دست می‌آید یا خیر.

بهزادی در پاسخ به این سوال که‌ آیا برای کسب سهمیه روی ورزشکار خاصی سرمایه گذاری می‌کنید؟ بیان کرد: مسابقات بیرون سالن را برگزار کردیم و الان بیشتر داخل سالن مانده است. در رده های نوجوانان و جوانان نفرات با پتانسیل شناسایی شدند و تا چند روز دیگر اردوهایشان آغاز می‌شود. در چند سال اخیر شاهد رکوردها و مقام‌های خوبی در رده نوجوانان و جوانان بودیم. سال پیش خانم ریحانه آرانی برای اولین بار مقام  قهرمانی آسیا در ماده چکش را به دست آورد. این افراد همه حمایت می‌شوند اما با ورودی المپیک فاصله دارند، به همین دلیل کسب سهمیه دشوار است. لازمه  کسب سهمیه حمایت بانوان از نظر سخت افزاری، امکانات و مربی حرفه‌ای است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی به لزوم به کارگیری مربی خارجی در بخش بانوان اشاره و تصریح کرد: در بخش بانوان به مربی حرفه‌ای خارجی در ماده پرتاب‌ها و دوها نیاز داریم تا دخترانمان را با علم روز آشنا و آنها را حمایت کنند. البته شرایط کشور کمی سخت شده اما باید دخترانمان را حمایت کنیم. فدراسیون هم در دوره سرپرستی است و با برگزاری مجمع حمایت‌ها بیشتر می‌شود. طبق تقویم مسابقات را پیش می‌بریم تا ببینیم شرایط به چه صورتی خواهد بود. 

انتهای پیام

نظر شما