شناسهٔ خبر: 36569083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام واعظ موسوی:

امروز به تبلیغ سنتی نمی‌توان اکتفا کرد/ پرهیز از عنوان «دکتر» برای روحانی

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه تصریح کرد: امروز به تبلیغ سنتی نمی‌توان اکتفا کرد و باید به متدها و ابزارهای جدید هم رو بیاوریم و حوزویان و دانشگاهیان که طلایه دار فرهنگی هستند باید همه تلاش خود را برای به کار گرفتن ابزار تبلیغ به کار بگیرند.

صاحب‌خبر -
استفاده از عنوان«دکتر» برای یک روحانی، مشمئزکننده استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، رئیس انجمن تبلیغ حوزه علمیه، شامگاه پنجشنبه، 30 آبان‌ماه، در گردهمایی اعضای انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقرآن این مفسر بزرگ قرآن برگزار شد، گفت: امروز مردم قم در حمایت از رهبری و مراجع راهپیمایی عظیمی را راه انداختند تا نشان دهند طرفدار نظام و رهبری هستند و صف خود را از آشوبگران جدا کنند.
 
واعظ موسوی اضافه کرد: امام در جلد 17 صحیفه نور فرموده است که تبلیغات مسئله مهم و حساس است؛ آنقدر که دشمنان از این حربه استفاده می‌کنند از طرق دیگر استفاده نمی‌کنند و ما هم باید بیشتر از تبلیغات استفاده کنیم.
 
وی افزود: چند سالی است که انجمن‌های علمی در حوزه ایجاد شده که از جمله انجمن تبلیغ است؛ برخی تصور می‌کنند که این مجموعه هم در کنار مجموعه‌های اعزام مبلغ است، ولی چنین مأموریتی ندارد، بلکه انجمن متشکل از تعداد زیادی از استادان و فرهیختگان تبلیغ حوزه است.
 
رئیس انجمن تبلیغ حوزه علمیه با بیان اینکه سخن هرچند تأثیر سحرآمیزی دارد، ولی عمل یک مبلغ بسیار مؤثرتر از سخن اوست، تصریح کرد: به اعتبار اینکه مردم می‌بینند مبلّغ آنچه را می‌گوید عمل می‌کند و پا جای پای ائمه(ع) می‌گذارد، علاوه بر محتوای تبلیغ باید در عمل هم به این مسیر پایبند باشند. 
 
واعظ موسوی تصریح کرد: امروز به تبلیغ سنتی نمی‌توان اکتفا کرد و باید به روش‌ها و ابزارهای جدید هم رو بیاوریم و حوزویان و دانشگاهیان که طلایه‌دار فرهنگی هستند باید همه تلاش خود را برای به کار گرفتن ابزار تبلیغ به کار بگیرند. 
 
واعظ موسوی اضافه کرد: جایگاه حوزه و حوزویان باید در جامعه به خوبی تبیین شده باشد و از عناوین مشمئزکننده معادل مانند ارشد و دکترا بپرهیزیم، زیرا توهین به حوزه است و مقام معظم رهبری و مراجع هم در این زمینه نصایح لازم را داشته‌اند.
انتهای پیام

نظر شما