شناسهٔ خبر: 36568842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

چرا هسته ‌ستاد نیروی دریایی ارتش به بندرعباس منتقل ‌شد؟

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با استقرار ستاد فرماندهی نداجا در بندرعباس و هدایت نیروهای دریایی با تمرکز بیشتر، در آینده نزدیک شاهد بازدارندگی گسترش یافته در دریا خواهیم بود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

امیر دریادار حسین خانزادی در حاشیه افتتاح ستاد فرماندهی نداجا در جمع خبرنگاران ‌‌اظهار داشت: جمهوری اسلامی مرزهای آبی زیادی دارد و از طریق سواحل مکران بی‌واسطه به آب‌های آزاد متصل است، از سال‌های گذشته موضوع جابه‌جایی نیروی دریایی از تهران به بندرعباس در دستور کار قرار گرفت و امروز هم در آستانه 7 آذر و پیش از روز نیروی دریایی هسته اولیه ستاد به بندرعباس منتقل شد.

وی افزود: این جابه‌جایی به معنای توجه بیشتر نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی به سواحل مکران، تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان است.

چرا هسته ‌ستاد نیروی دریایی ارتش به بندرعباس منتقل ‌شد؟

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با این تصمیم هسته اولیه ستاد به بندرعباس منتقل می‌شو‌د و هدایت نیروها در منطقه با کنترل و تمرکز بیشتری توسط این ستاد انجام شده و موجب افزایش سرعت عملیات ستادی می‌شود.

وی گفت: این امر به ناوگان نیروی دریایی این اجازه را می‌دهد که تمرکز بیشتری در دریا داشته باشد و بازدارندگی گسترش یافته را از سوی نداجا در آینده نزدیک در دریا شاهد خواهیم بود.

نظر شما