شناسهٔ خبر: 36568524 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واشنگتن به فشار حداکثری ادامه می دهد

اذعان آمریکا به دامن زدن به اغتشاشات/هوک: از تحولات ایران خرسندیم

مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرد که در جریان نا آرامی‌های اخیر در ایران، عده‌ای از اغتشاشگران از ابزارهایی که آمریکا فراهم کرده است، استفاده کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا ضمن ابراز خشنودی از اغتشاشات اخیر در ایران، به نقش واشنگتن در این حوادث اعتراف کرد.

«برایان هوک» در گفتگو با بی.بی.سی اذعان کرد که در جریان نا آرامی های اخیر در ایران عده ای از اغتشاشگران از ابزارهایی که آمریکا فراهم کرده است، استفاده کرده‌اند.

هوک گفت: در یک سال و نیم گذشته ابزاری را برای مردم ایران فراهم کردیم که معترضان حتی بتوانند در زمان قطع اینترنت با هم ارتباط برقرار کنند.

وی با ادعای اینکه «در کنار مردم ایران هستیم»، افزود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز چند بار با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور درباره ایران جلسه داشته است. هوک همچنین گفت که واشنگتن به فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داد.

این در حالی است که طی چند روز گذشته در نتیجه تحرکات اغتشاشگران در برخی نقاط ایران، آسیب‌های قابل توجهی به اموال عمومی وارد شده و برخی ساختمان‌ها دچار آسیب شده‌اند.

اعتراضات در ایران به نرخ جدید بنزین صورت گرفت که توسط عده ای آشوبگر به خشونت کشیده شد.

نظر شما