شناسهٔ خبر: 36567115 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«بسته خبری ۲۴» استان‌ها

ملت علیه آشوبگران و آغاز هفته بسیج

استان‌ها - ایرنا - پاسخ کوبنده ملت به آشوبگران، آغاز هفته بسیج، تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش، مهارت افزایی اولویت وزارت علوم، اجرای عملیات آبی خاکی ارتش در سواحل هرمزگان، موقعیت ویژه چابهار به عنوان دروازه توسعه اقتصادی افغانستان، ساخت ۱۰ هزار کلاس درس جدید، دشمن در جنگ اقتصادی دنبال ضربه‌زنی و احتمال افزایش سهمیه بنزین تاکسی‌های پایتخت از مهمترین خبرهای 24 ساعت گذشته سایت سراسری استان‌های ایرنا است.

صاحب‌خبر -

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

پاسخ کوبنده ملت به آشوبگران

در پی سوء استفاده آشوب طلبان از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم در قضیه اصلاح قیمت بنزین که زیرساخت ها، ابنیه و حتی محیط زیست از آتش کینه آنان در امان نماند، اقشار مختلف مردم ولایتمدار در شهرها امروز نیز همچون روزهای قبل راهپیمایی اعلام حمایت از نظام و ابراز انزجار از اغتشاش برپا کردند.

امروز نیز همانند روز گذشته مردم در شهرهای مختلف کشور از جمله بندرعباس، کرج، پاکدشت، یاسوج، شیراز، گچساران، دهدشت، قم، زاهدان، خاش و کرمان با برگزاری راهپیمایی خودجوش و سردادن شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر فتنه‌گر تو دهنی و پاسخ کوبنده‌ای به اغتشاشگران و اوباش دادند و اقدام آشوبگران در تخریب اموال عمومی را محکوم کردند.

دشمن در جنگ اقتصادی دنبال ضربه زدن است

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغاتی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سنندج گفت: در جنگ اقتصادی که کشور و مردم ما درگیر آن هستند دشمن از هر فرصتی برای موج سواری و ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کند.

ساخت ۱۰ هزار کلاس درس جدید در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مهاباد گفت: امسال بیش از ۱۰ هزار کلاس درس در کشور ساخته شده و تا پایان سال جاری نیز ساخت دو هزار کلاس درس دیگر به اتمام می‌رسد و به فضای آموزشی کشور افزوده می‌شود.

برقراری اینترنت مشترکان اداری و خدماتی هرمزگان

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: شرکت مخابرات اینترنت مشترکان تجاری، اداری و خدماتی این استان را از دقایقی پیش وصل کرد.

شکار کبک چیل ممنوع شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: برای نخستین بار در این شهرستان شکار کبک چیل ممنوع شد.

آوات بازیار اظهار کرد: کبک چیل از جمله پرندگان بومی ایران است که در سال‌های اخیر بر اثر شکار بی‌رویه و خشکسالی و از بین رفتن پوشش گیاهی به تعداد کم دیده شده به طوری که بر اساس اظهارات کارشناسان محیط زیست این گونه در معرض خطر انقرض نسل قرار گرفته است.

اجرای عملیات آبی خاکی ارتش در هرمزگان

عملیات نمایشی تاخت آبی خاکی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و استاندار هرمزگان در ساحل بندرعباس اجرا شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش روز پنجشنبه در حاشیه اجرای این عملیات به خبرنگاران گفت: انجام چنین مانوری به منظور متوقف کردن عملیات ضد آبی و خاکی دشمنان و آمادگی کامل نیروهای دریایی برای باز پس گیری ساحل از طریق دریا است.

راهپیمایی ملت ایران، صف معترضان از اغتشاشگران را جدا می‌کند

وزیر سابق حقوق بشر عراق گفت: راهپیمایی مردمی حمایت از منویات رهبر معظم انقلاب، ابتکار ارزشمندی است که صف معترضان واقعی از اغتشاشگران و آشوبگران را از هم جدا می‌کند.

برگزاری نشست هماهنگی سفر روحانی به ایلام

نشست هماهنگی سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و رئیس ستاد سفر رئیس جمهوری و دیگر مسئولان برگزار شد.

احتمال افزایش سهمیه بنزین تاکسی‌های تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: پیشنهادی مبنی بر افزایش سهمیه سوخت تاکسی‌های پایتخت بر اساس پیمایش به وزارت کشور ارسال شده که در صورت موافقت عملی می‌شود.

تجمع کارکنان هفت تپه

کارگران بخش کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه پنجشنبه برای پانزدهمین روز با تجمع مقابل فرمانداری شوش پرداخت حقوق معوقه خود را مطالبه کردند.

مهارت افزایی اولویت وزارت علوم

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهارت افزایی یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های محوری این وزارتخانه است چرا که با تقویت این بخش میل به اشتغال پذیری بیشتر می‌شود.

چابهار، ظرفیت توسعه اقتصادی افغانستان

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: چابهار ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی افغانستان است و می‌تواند این کشور محصور در خشکی را به آب‌های آزاد دنیا وصل کند.

عبدالغفور لیوال اظهار کرد: چابهار با موقعیت مناسب و متصل به آبهای آزاد دروازه توسعه اقتصادی افغانستان است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترانزیت و حمل ونقل داشته باشد.

تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مساله اصلی وزارتخانه در زمان حاضر اجرای سند تحول بنیادین است و کوشش می‌شود با توجه به کاستی‌های نظام آموزشی کشور، این سند به اجرا درآید که البته بخشی از آن به منابع مالی نیاز دارد.

تاثیر تحریم‌ها بر افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه 

رییس انجمن علوم و مهندسی پلیمر و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در اصفهان گفت: اعمال تحریم‌ها در دو سال گذشته باعث افزایش ارتباط صنایع گوناگون با استادان و دانشجویان رشته‌های مختلف وابسته به پلیمر شده است.

تامین سوخت‌ مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان‌شرقی از تامین و توزیع سوخت‌ مورد نیاز مناطق زلزله زده این استان خبر داد و گفت که ذخایر سوخت به ویژه نفت سفید در مناطق سرد و کوهستانی مطلوب است

و مشکلی برای توزیع بنزین، نفت سفید، نفت گاز و سی ان جی وجود ندارد.

آغاز هفته بسیج

بسیجیان استان تهران روز پنجشنبه همزمان با آغاز هفته بسیج با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل تجدید میثاق کردند.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه جمعی از فرماندهان و یک‌هزارو ۵۰۰ نفر از بسیجیان با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

نظر شما