شناسهٔ خبر: 36565148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

نشست ۲ روزه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز پنجشنبه در وین آغاز به کار کرده و گزارش راستی آزمایی و نظارت در ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، یکی از موضوعات این نشست خواهد بود.

صاحب‌خبر -

آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمیبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز (پنجشنبه) در مقر این آژانس در «وین» آغاز به کار کرد.

«کرونل فروتا»، دبیر کل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای در مراسم آغاز این نشست قرائت کرد که بر اساس آن گزارش راستی آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل یکی از موضوعات این نشست خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

سرپرست موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود گفت: گزارش من درباره نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت‌های مرتبط آژانس در این کشور طی ماه‌های گذشته را در بر می‌گیرد.

در بخشی از این بیانیه به گزارش روز دوشنبه آژانس درباره ذخایر آب سنگین ایران اشاره شده و آمده است: من روز دوشنبه شورای حکام را مطلع کردم که ذخایر آب سنگین ایران اکنون از مرز ۱۳۰ متریک تن عبور کرده است.

کرونل فروتا در ادامه بیانیه افزوده است: ما به روز رسانی گزارش‌های خود به شورای حکام در ارتباط با اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک را ادامه خواهیم داد.

دبیر کل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه با اشاره به ادعای پیدا شدن ذرات اورانیوم طبیعی از منشا انسانی در مکانی اعلام نشده در ایران اشاره کرده و گفت: نشستی میان آژانس و ایران برای هفته آینده در تهران در خصوص گفت‌وگو‌های بیشتر، برنامه‌ریزی شده است. ضروری است که ایران به همکاری خود با آژانس برای حل هرچه سریع‌تر این موضوع ادامه دهد.


انتهای پیام/

نظر شما