شناسهٔ خبر: 36564167 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کدام تیم بازنده تعطیلی طولانی لیگ است؟

استقلال در هفته‌های اخیر با مربی ایتالیایی خود احیا شده و به جمع مدعیان لیگ برتر بازگشته اما تعطیلات لیگ می تواند باعث شود تا شاگردان استراماچونی از ریتم خود بیفتند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| استقلال که تمرین روز سه‌شنبه‌اش را به‌سبب لغزنده بودن زمین غدیر به تهرانسر منتقل کرد و به واقع در هر دوی این اماکن به‌تمرین و مرور فن پرداخت، در حالی مهیای بازگشایی لیگ برتر پس از تعطیلی سه‌هفته‌ای این مسابقات می‌شود که شاید به‌سبب توقف ریتم خوبش و تأخیر افتادن در ادامه مسابقات از بازنده‌های اصلی لیگ باشد.


فتح پنج دیدار متوالی در لیگ و عبور از دو مرحله جام‌حذفی آبی‌ها را در شرایطی وادار به پذیرش تعطیلی اخیر کرد که اگر دست خودشان بود ترجیح می‌دادند لیگ بی‌وقفه و به طور مستمر برگزار شود. آنها حتی با معضل برگزاری فشرده و هر چهارپنج روز یک بار مسابقات‌شان نیز مشکلی نداشتند زیرا پی‌درپی پیروز می‌شدند و در جدول تا دوره سوم بالا آمده بودند و باور داشتند که در صورت پیگیری مسابقات و تعطیل نشدن فعالیت‌ها (در ارتباط با تک‌بازی ملی نافرجام مقابل عراق) می‌توانستند از این هم بالاتر بیایند.


قدر مسلم اینکه آندره‌آ استراماچونی در روزهای اخیر کوشیده است تیم خود را به شرایط عالی روزهای قبل از تعطیلی برگرداند اما دو مشکل او را از این کار، کمی تا قسمتی بازداشته است. یکی هوای این روزهای تهران که با ریزش باران در اکثر ساعات همراه است و این هفته حتی روز برفی هم داشتیم و اضافه بر آن استقلال حتی در جور کردن زمین‌های تمرین که در ارتباط با بدهکاری‌های پرداخت نشده قبلی هنوز امکان استفاده از آنها را داشته باشد، مشکل داشته است. مسأله بازدارنده دیگر پرداخت نشدن قسمت اعظم بدهی‌های باشگاه به سرمربی ایتالیایی و شاگردان اوست و آن هم در حالی که استراماچونی قبل از تعطیلی لیگ بشدت تأکید کرده بود که اگر بدهی‌ها پرداخت نشود مجبور به جدایی از استقلال خواهد شد و اینک می‌بینیم که میزان پرداختی باشگاه به‌حدی نمی‌رسد که او را از انجام این‌کار باز دارد. حتی اگر استراماچونی با گذشت از اختیاراتی که طبق قرارداد فیمابین در حوزه عمل وی قرار دارد همچنان ماندنی شود و امورات آبی‌ها را هدایت کند او و شاگردانش وارد فاز تازه‌ای از دردسرها خواهند شد.


یکی از آنها ادامه تأخیر در دریافت حق‌وحقوق‌شان است که اگر برای اعضای ایرانی استقلال فرآیندی کاملاً آشنا است برای استراماچونی و بازیکنان خارجی جدید تیم شامل دیاباته و میلیچ غیر قابل تحمل و ناقض کامل اصول حرفه‌ای به شمار می‌آید. اینک بازی با نساجی (که صحبت تعویق آن هم به گوش می‌خورد) کمترین دردسر بعدی آبی‌ها به‌حساب می‌آید زیرا نساجی در هفته‌های اخیر با مشکلات مالی و چالش‌های انسانی بسیار شدیدتری دست به‌گریبان بوده و سرمربی‌اش بیمارستانی شده و بازیکنانش روزهای متمادی تمرین نداشته‌اند و معضلات جدی‌تر استقلال زمانی شروع می‌شود که سرانجام لیگ از نو و با ریتم سریع و انجام مسابقات متوالی مقابل حریفانی آماده‌تر و بسیار پرانگیزه‌تر به حرکت درآید و آبی‌ها که طی این مدت تمرین کافی و یک زندگی حرفه‌ای ایده‌آل و به‌میل سرمربی سختگیر اروپایی خود نداشته‌اند در دست‌اندازهایی بیفتند که از تمامی ایرادات موجود نشأت می‌گیرد و خراب‌تر شدن همه زمین‌های کشور (البته به جز آزادی) براثر سرمای فزاینده زمستانی که در تضاد با فوتبال زمینی و مبتنی بر پاس‌های متعدد آبی‌ها است، فقط یکی از آنها به شمار می‌آید. به‌واقع زمستان زودرس در شرایطی برای استقلال آغاز می‌شود که آنها بر خلاف اکثر رقبایشان یک پاییز به یادماندنی را سپری کرده بودند و بسیار دوست داشتند که فصل برگ‌ریزان استمرار یابد و وارد چنین زمستان بی‌حساب و کتابی نشوند.

 

منبع: خبرآنلاین

نظر شما