شناسهٔ خبر: 36563262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد سرمایه‌گذاران افغانستان در سیستان و بلوچستان تسهیل شود

چابهار- ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: تردد سرمایه‌گذاران افغانستان در سراسر استان سیستان و بلوچستان از درخواست‌های مهم بازرگانان و فعالان اقتصادی این کشور است که انتظار می‌رود با کمک و همکاری مسوولان محلی تسهیل شود.

صاحب‌خبر -

عبدالغفور لیوال روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار چابهار اظهار کرد: اکنون تجار افغانستان با هر میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار اقامت کوتاه مدت دارند و در دیگر نقاط شهرستان و حتی شهر چابهار با مشکلات عدیده‌ای در بحث تردد مواجه هستند.

وی بیان کرد: مسئولان و مدیران سیستان و بلوچستان برای تردد سرمایه‌گذاران به سراسر این استان اقدام‌ها و تشریفات اداری را انجام دهند.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: تجار و بازرگانان زیادی چابهار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند لذا می‌طلبد با این افراد نهایت همکاری در زمینه تردد، مراجعت و در نظر گرفتن دیگر مشوق‌ها انجام شود.

وی افزود: چابهار را یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری می‌دانیم و در آینده امیدواریم ریل و جاده افغانستان به استان سیستان وبلوچستان متصل شود.

لیوال ادامه داد: اقامت تجار در ایران یکی از مشکلاتی است که امیدواریم هر چه سریعتر برطرف شود.

وی گفت: بندر چابهار در حد و اندازه یک بندر بزرگ است و می‌تواند هزاران تن از کالاهای افغانستان را به دنیا صادر کند و نیازمندی‌های این کشور را می‌توان از این بندر وارد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت‌های توریستی و تفریحی عنوان کرد و افزود: کوه‌های مریخی، دریا و جاذبه‌های زیبا می‌تواند برای هر گردشگری دیدنی باشد.

چابهار متصل کننده افغانستان به آب های آزاد است

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: چابهار یکی از مناطق مهم برای تجارت و ترانزیت است و می‌تواند متصل کننده این کشور محصور در خشکی به آب‌های آزاد اقیانوس هند باشد.

رحمدل بامری افزود: تمام مشکلات سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را تا حصول نتیجه مثبت پیگیری و از هیچ کوششی برای توسعه روابط و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در چابهار دریغ نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: ایران سال‌ها میزبان شمار زیادی از مردم افغانستان بوده و همه خدمات را به آنها ارائه داده است.

به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی افعانستان در سفری سه روزه به سیستان و بلوچستان با حضور در چابهار با تجار، بازرگانان افغان و اعضا اتاق بازرگانی دیدار و از کارخانه‌های تولیدی و خدماتی سرمایه‌گذاران افعانستان بازدید کرد.

بازدید از بندرشهیدبهشتی و کلانتری، نوار ساحلی چابهار به گواتر،کوه‌های مریخی و مناطق تفریحی و گردشگری، مجتمع تجاری، کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد از دیگر برنامه‌های سفیر جمهوری اسلامی افغانستان به چابهار بود.

نظر شما