شناسهٔ خبر: 36561713 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مشتریان گردن‌کلفت برای مربی اخراج شده

۴ تیم مطرح اروپایی که پیش‌تر برای داشتن پوچتینو اقدام کرده‌اند و این روز‌ها هم هنوز اندک شانسی برای در اختیار داشتن او دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

مائوریسو پوچتینو اخراج شد! خبرش همین‌قدر کوتاه و البته همین‌قدر شوکه‌کننده بود. سرمربی صاحب‌سبک و آرژانتینی تاتنهام که توانست بعد از قریب به ۵ سال کار در این باشگاه، این تیم لندنی را تبدیل به یکی از قدرت‌های اروپا کند و حتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند، حالا از کار برکنار شده و تا این لحظه بدون تیم مانده است. پوچتینو البته در این فصل در نتیجه‌گیری، دست‌کم در لیگ برتر انگلیس چندان قدرتمند نشان نداد. علاوه بر جایگاه چهاردهمی و عجیب این باشگاه در این فصل، تیمش در ۵ بازی اخیر در لیگ برتر انگلیس رنگ برد ندید و بدتر اینکه در ۱۵ بازی اخیر خارج از خانه در لیگ برتر، «پوچ» نتوانست بردی برای تاتنهام کسب کند. همین موضوع و البته بیکاری مربی‌ای به اسم ژوزه مورینیو مزید بر علت شد تا سران این باشگاه لندنی، پوچتینو را از کار برکنار و با دستمزد تقریباً دو برابری (!) مورینیو را استخدام کنند. حالا شاید زودتر از زمانی که مورینیو بیکار بود و صاحب تیم شد، پوچتینو روی نیمکت تیم بزرگی در اروپا بنشیند؛ او در این چند سال مهارت‌های فوق العاده‌ای در امر مربیگری داشته و همین موضوع مشتریان پروپاقرصی برایش فراهم کرده است.

اخبار ورزشی-از همین لیگ برتر انگلیس گرفته تا غول‌های اسپانیایی، چند وقتی است دنبال سپردن تیم‌های‌شان به این مرد آرژانتینی هستند. با این حال، شرایط و زمان جدایی پوچتینو از تاتنهام به گونه‌ای است که شاید نشود او را صد در‌صد روی نیمکت هر تیمی نشاند. در زیر به ۴ تیم مطرح اروپایی که پیش‌تر برای داشتن پوچتینو اقدام کرده‌اند و این روز‌ها هم هنوز اندک شانسی برای در اختیار داشتن او دارند، اشاره شده است.

منچستریونایتد؛ احتمال حضور ۴ از ۵
مدت هاست نام مائوریسیو پوچتینو حوالی باشگاه یونایتد به گوش می‌رسد؛ چه آن زمان که این مربی هنوز سرمربی تاتنهام بود و با الکس فرگوسن ناهار خورد و چه حتی همین اواخر که می‌گفتند این مرد آرژانتینی گزینه بعدی شیاطین سرخ است. شاید اگر یکی، دو ماه پیش، جدایی پوچ از تاتنهام رقم می‌خورد، منچستریونایتدی‌ها درنگ نمی‌کردند و او را جایگزین سولشائر نروژی در این باشگاه می‌کردند. با این حال، پوچتینو درست زمانی از تاتنهام برکنار شده که یونایتد هم با سولشائر روی دور نتیجه گرفتن افتاده است. در این بین حمایت مسئولان باشگاه از سرمربی نروژی هم بیشتر شده ولی هیچ‌کس به اندازه خود سولشائر از این موضوع آگاه نیست که اگر اندک اهمالی در کسب نتیجه کند آن وقت باید جایش را به پوچتینو بدهد. هواداران یونایتد پیش‌تر حمایت‌شان از پوچ را نشان داده‌اند و مسئولان باشگاه منچستریونایتد هم که در چندین نوبت با این سرمربی اهل آرژانتین مذاکره کرده‌اند. شاید تنها مانع، حضور سولشائر باشد ولی تجربه نشان داده مسئولان یونایتد آدم‌های صبوری نیستند و می‌خواهند خیلی زود تیم‌شان دوباره قدرت از دست رفته را پس بگیرد. آن‌ها نه تنها می‌توانند برای به خدمت گرفتن پوچ دست به یک دیوانگی فوری بزنند بلکه می‌توانند برای او دیوانگی بزرگتری انجام داده و چندستاره بزرگ را همین زمستان برایش بخرند. همه این‌ها می‌تواند در چشم به‌هم زدنی رقم بخورد، به شرط آنکه تا آن موقع، پوچتینو صاحب تیم جدیدتری نشده باشد!

رئال‌ مادرید؛ احتمال حضور ۳ از ۵
درست مثل یونایتد، رئال‌مادرید هم در چند نوبت برای جذب پوچتینو اقدام کرده است. حتی قبل از اینکه زیدان دوباره هدایت رئال‌مادرید را به عهده بگیرد، فلورنتینو پرس، تلاش زیادی کرد پوچتینو را روی نیمکت بنشاند؛ با این حال بازگشت قهرمانانه زین‌الدین زیدان به رئال‌مادرید این برنامه را منحل کرد. البته بازگشت قهرمان مادریدی‌ها هم چندان شرایط را در این باشگاه به‌سامان نکرده است. رئالی‌ها این روز‌ها در لالیگا نبرد دشواری با بارسلونا و اتلتیکو برای رسیدن به قهرمانی دارند. عملکرد آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا، اما بسیار ناامیدانه بوده است؛ زیدان و تیمش در لیگ قهرمانان اروپا اختلاف ۵ امتیازی با پی‌اس‌جی صدرنشین دارند و فعلاً نشان داده‌اند تیمی نیستند که از آن‌ها به عنوان آقای اروپا نام برده شود. مادرید اخیراً چراغ سبزی هم از پوچتینو دریافت کرده؛ همان جایی که این مربی آرژانتینی در یکی از گفت‌وگوهایش خبر داد خیلی دوست دارد به اسپانیا برگردد و هدایت تیمی در لالیگا را به‌دست بیاورد. مائوریسیو پیش‌تر هدایت اسپانیول در این کشور را به عهده داشته و رقیب بارسلونا در کاتالونیا بوده است. او حالا می‌تواند با ذهنیت مقابله دوباره با بارسلونا، به اسپانیا برگردد ولی این بار روی نیمکت تیم رئال‌مادرید بنشیند. اگرچه احتمال هر جابه‌جایی در فوتبال کم نیست ولی به نظر می‌رسد با توجه به تعهدی که زین‌الدین زیدان پیش از این در رئال‌مادرید نشان داده و دستاوردی که برای این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا داشته، احتمال حضور پوچتینو در رئال‌مادرید کمرنگ‌تر از حضورش در تیم‌های دیگر باشد.

پاری‌سن‌ژرمن؛ احتمال حضور ۳ از ۵
پاری‌سن‌ژرمن این روز‌ها هم در لیگ یک فرانسه شرایط خوبی دارند هم در لیگ قهرمانان اروپا ولی این موضوع باعث دوراندیشی مسئولان این غول فرانسوی نمی‌شود. آن‌ها هر ساله تقریباً در لیگ فرانسه حرف اول را می‌زنند و خیلی‌وقت است اولویت‌شان را بردن لیگ قهرمانان اروپا گذاشته‌اند. اگر قرار باشد با همین ذهنیت پیش بروند به نظر می‌رسد پوچتینو گزینه قابل قبولی برای پی‌اس‌جی است؛ او در تاتنهام نشان داد توانایی درخشیدن در لیگ قهرمانان اروپا را دارد، چون با این تیم تا فینال پیش رفت. این موضوع دقیقاً همان چیزی است که پاریسی‌ها مدت‌هاست به دنبالش هستند. الان چندین فصل است که پاریس از رسیدن به جمع ۴ تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا بازمانده و همین امر باعث شده مربیان زیادی در این تیم جابه‌جا شوند. توماس توخل آلمانی هم فصل پیش تا یک‌هشتم نهایی پیش رفت و در عین ناباوری برابر منچستریونایتد شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. خود توخل خیلی خوب می‌داند اگر چنین سناریویی دوباره تکرار شود و پاریس نتواند گام مهمی در لیگ قهرمانان اروپا بردارد، قطعاً اخراج می‌شود. حالا اگر توخل کنار برود آن‌وقت فرصت خوبی برای جذب پوچتینو دست می‌دهد؛ فرصتی که می‌تواند بازی برد-برد برای طرفین باشد؛ پوچ می‌تواند یکی از مستعدترین تیم‌های اروپا که بازیکنان بی‌نظیری در ترکیب دارد را هدایت کند و پاری‌سن‌ژرمن هم می‌تواند به خواسته اش که موفقیت در اروپا است برسد.

بایرن‌مونیخ؛ احتمال حضور ۵ از ۵
اگرچه در ماه‌های گذشته زیاد صحبت از حضور پوچتینو در بایرن‌مونیخ نبوده ولی حالا بسیاری عقیده دارند این مربی، به عنوان مربی بعدی بایرن‌مونیخ به زودی معرفی می‌شود. باواریایی‌ها همین چند وقت پیش نیکو کواچ، سرمربی کروات‌شان را از کار برکنار کرده‌اند و به‌طور موقت هدایت تیم را به هانس دیتر فلیک داده‌اند. با این حال این غول آلمانی دربه‌در به‌دنبال سرمربی بزرگی است که بتواند او را جذب کند و در بوندس‌لیگا و البته لیگ قهرمانان اروپا به یکه‌تازی اش ادامه دهد. زمان اخراج پوچتینو از تاتنهام برای هر تیم در بحران دیگری اگر بد باشد برای بایرن‌مونیخی‌ها که هنوز سرمربی‌شان را انتخاب نکرده‌اند بسیار خوب است. سرمربی سابق تاتنهام به خوبی با شرایطی که مسئولان بایرن برای یک مربی که قرار است هدایت این باشگاه را به عهده بگیرد همخوانی دارد. از طرفی پوچتینو همین حالا هم می‌تواند با استعداد‌های نابی که در این باشگاه حضور دارند کار و برنامه اش در اروپا را بدون هیچ وقفه‌ای پیش ببرد. بایرنی‌ها که این روز‌ها خودشان را برای عصر پاس ریبری و روبن آماده می‌کنند آهسته آهسته بازیکنان مد نظرشان را جذب می‌کنند و گفته می‌شود لروی سانه، بازیکن مصدوم و فعلی منچسترسیتی هم در این راستا قرار است خریداری کنند. حالا اگر قرار باشد پوچتینو روی نیمکت این تیم بنشیند، این بازسازی می‌تواند زیر نظر این مرد آرژانتینی صورت بگیرد که عصر جدیدی در تاریخ تاتن‌ها به جا گذاشت. اگرچه بایرنی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا ۷ بر ۲ تاتنهام پوچتینو را خرد کرده‌اند ولی آن‌ها می‌دانند این مربی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که وقت استفاده کردن از آن است.

 

نظر شما