شناسهٔ خبر: 36561552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از ۲ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال در هرمزگان

بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان در شورای مسکن استان گفت: چهار هزار و ۴۶۵ واحد مسکن مهر در استان در حال ساخت است که بیش از ۵۰ درصد از این واحد‌ها در ماه‌های پایانی سال آماده بهره برداری است.
فریدون همتی افزود: با مشارکت شهرداری بندرعباس مجموعه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیز با هدف نوسازی بافت فرسوده در محله‌های اسلام آباد و گلکنی بندرعباس احداث می‌شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به طرح ملی ساخت مسکن افزود: در فاز اول اجرای این طرح در هرمزگان ۳ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.
همتی با اشاره به نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی‌های بندرعباس گفت: از مردم محله چاهستانی‌های بندرعباس می‌خواهیم تا مشارکت بیشتری را برای نوسازی واحد‌های مسکونی خود داشته باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز گفت: نام نویسی از متقاضیان مسکن ملی بزودی در هرمزگان اغاز می‌شود و متقاضیان واجد شرایط با ۳۰ میلیون آورده نقدی می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.
آرش رضایی افزود: استفاده نکردن از زمین و تسهیلات مسکن دولتی و شرط مسکن اولی از شرایط ثبت نام در این طرح است.
وی گفت: سهیمه استان سه هزار واحد مسکونی است که ۵۰ درصد این سهمیه به بندرعباس و ۵۰ درصددیگر به سایر شهرستان‌ها تعلق دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی افزود: بر اساس مصوبه شورای مسکن باید فهرستی از زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی در شهر بندرعباس تهیه و در اختیار تعاونی‌های مسکن قرار گیرد.
رضایی با اشاره به نوسازی بافت فرسوده چاهستانی‌ها گفت: بازگشایی خیابان ۲۴ متری در این محله به پایان رسیده است و ساخت واحد‌های مسکونی با مشارکت تسهیل گران اغاز شده است.

نظر شما