شناسهٔ خبر: 36560036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گلستان| ظرفیت موکب‌ها می‌تواند در زمان حوادث به کمک مردم بیاید

دبیر ستاد اربعین استان گلستان با بیان اینکه ظرفیت موکب‌های اربعین برای تمام سال و در زمان وقوع حوادث قابل به‌کارگیری است، گفت: موکب‌ها ظرفیت مناسبی برای خدمات و امدادرسانی به ویژه در زمان حوادث دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از علی‌آبادکتول، صفر معراجی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خیران و خادمان موکب قمربنی هاشم (ع) این شهرستان اظهارداشت: در اربعین امسال 16 موکب از استان گلستان با همت مردم در شهرهای زیارتی کشور عراق و مرز مهران مستقر شد.

وی یادآور شد: از این تعداد 2 موکب در مجاورت پایانه مرزی مهران و 14 موکب نیز در شهرهای مسیب، نجف و کربلا مستقر شده و به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اعلام کرد: در ایام اربعین امسال بیش از 112 هزار و 900 نفر از برادران و 68 هزار و 800 خواهر در موکب‌های استان گلستان اسکان پیدا کردند.

وی افزود: همچنین در این مدت 228 هزار و 300 وعده صبحانه، 251 هزار وعده ناهار، 250 هزار وعده شام و 440 هزار پرس میان‌وعده بین زائران اربعین حسینی توزیع شد.

معراجی بیان داشت: درمجموع خدمات رفاهی از قبیل خدمات درمانی و اورژانسی، خدمات عمومی و غیره نیز به 562 هزار زائر ارائه شده بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت موکب‌های اربعین برای تمام سال و در زمان وقوع حوادث قابل بکارگیری است، خاطرنشان کرد: موکب‌ها ظرفیت مناسبی برای خدمات و امدادرسانی به ویژه در زمان حوادث دارند و می‌توانند در کاهش مشکلات مردم اثربخش باشند.

انتهای پیام/582/ش

نظر شما