شناسهٔ خبر: 36554851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

گزارش وزارت دفاع آمریکا درباره توانمندی های نظامی جمهوری اسلامی/ پنتاگون: ایران، قدرت موشکی برتر خاورمیانه

ایرنا

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی از توانمندی های نظامی و دفاعی ایران از جمله موشک های بالستیک، پهپادها و نیروی دریایی این کشور، ایران را بزرگ‌ترین قدرت موشکی منطقه خاورمیانه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ بخش اطلاعات وزارت دفاع آمریکا در گزارشی از توانمندی های نظامی و دفاعی ایران از جمله موشک های بالستیک، پهپادها و نیروی دریایی این کشور، ایران را بزرگ‌ترین قدرت موشکی منطقه خاورمیانه دانست.

در بخشی از این گزارش که متن کامل آن روز گذشته در سایت رسمی سازمان اطلاعات پنتاگون قرار گرفت، آمده است: جمهوری اسلامی ایران این بزرگ ترین نیروی موشکی در خاورمیانه است و مجموعه ای از انواع و اقسام موشک های کوتاه برد، و میان برد دارد که قادر است اهداف مختلف تا شعاع دو هزار کیلومتری نابود کند.

این گزارشی در بخشی دیگر می افزاید: جمهوری اسلامی پرتاب سفینه فضایی را هم در دستورکار دارد و در قالب این برنامه می تواند تکنولوژی موشک های بالستیک قاره پیمای خود را هم آزمایش کند.

این گزارش همچنین به توان بالای نیروی دریایی ایران به ویژه در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز اذعان کرده است.

در بخشی دیگر از گزارش سازمان اطلاعات پنتاگون آمده است که توانمندی ایران در حوزه فناوری و تولید انواع پهپاد، یکی از نگرانی های آمریکا است.

«این پهپادها ماموریت های بسیاری برای جمهوری اسلامی از قبیل اطلاعاتی، نظارت، تجسس و شناسایی، حملات هوا به زمین انجام می دهند. جمهوری اسلامی توانمندی خود در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین را توسعه داده است.... ایران ضمنا سیستم های دفاع یکپارچه پدافند هوایی خود را از طریق تولید داخلی و همچنین خرید خارجی تقویت می کند. جمهوری اسلامی موشک های تولید داخل سطح به هوا و سیستم های راداری خود را افزایش داده است.»

در ادامه این گزارش، به توانمندی های ایران در حوزه سایبری نیز تاکید شده است.

گزارش سازمان اطلاعات پنتاگون اذعان دارد که مبنای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی، "بازدارندگی" است و بعید به نظر می رسد این راهبرد دست کم در کوتاه مدت تغییر کند.

......................
پایان پیام/ 101

برچسب‌ها:

نظر شما