شناسهٔ خبر: 36554703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بازهم به سوریه حمله کردند

ماجراجویی تل‌آویو از وحشت امنیتی

روزنامه جوان

حمله رژیم صهیونیستی به چندین موضع در سوریه که همراه با رجزخوانی مقامات صهیونیست صورت گرفت، اگرچه با واکنش سوریه مواجه شد، اما اظهارات مقامات تل‌آویو، حاکی از تشدید نگرانی‌های امنیتی این رژیم است.

صاحب‌خبر -
سرویس بین الملل جوان آنلاین: صبح روز سه شنبه رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین جولان خبر دادند. ساعتی بعد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که چهار راکت از سوریه به جولان شلیک شده است. همزمان، خبرگزاری سوریه وقوع حمله هوایی به منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه دمشق و واکنش پدافند سوریه به این حمله را تأیید کرد. یک منبع آگاه در وزارت دفاع سوریه گفت که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با چند راکت حومه دمشق را هدف قرار داده‌اند که اکثر این راکت‌ها قبل از رسیدن به اهداف مورد نظر، منهدم شده‌اند و تلاش‌ها برای پاکسازی کامل منطقه و تعیین خسارات ادامه دارد. در جریان حمله صهیونیست‌ها، دو شهروند غیرنظامی سوری جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر زخمی شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد تجاوز به خاک سوریه موضع‌گیری کرد و گفت: «من این را روشن کرده بودم که هر کسی به ما آسیب برساند، ما به او آسیب خواهیم رساند. این دقیقاً همان کاری است که شب گذشته علیه اهداف نظامی ایران و اهداف نظامی سوریه پس از شلیک موشک به سمت اسرائیل انجام دادیم.» وی افزود: «ما همچنان به طور جدی به تلاش برای حفظ امنیت اسرائیل ادامه خواهیم داد.» بعد از نتانیاهو، «نفتالی بنت» وزیر جنگ این رژیم به تهدید مستقیم ایران روی آورد و مدعی شد حتی «سران تهران نیز در امان نیستند.»

ارتش این رژیم نیز با صدور بیانیه‌ای در صفحه توئیتر رسمی خود نوشت که جنگنده‌های اسرائیلی نیرو‌های ایرانی و سوری را هدف گرفته و این حمله در واکنش به شلیک راکت از سوی نیرو‌های ایرانی به سمت جولان اشغالی انجام شده است. در این بیانیه آمده است: «ما حملات گسترده‌ای به نیرو‌های ایرانی و نیرو‌های مسلح سوری در سوریه، در پاسخ به شلیک راکت از سوی نیرو‌های ایرانی در شب گذشته به سمت اسرائیل انجام دادیم.» ارتش رژیم صهیونیستی با هشدار به دولت سوریه مبنی بر اینکه آن‌ها مسئول اتفاقاتی هستند که از خاک این کشور نشئت می‌گیرد، مدعی شد: «در زمان حمله ما به اهداف ایرانی و سوریه، یک سامانه پدافند موشکی سوری شلیک شد که در نتیجه آن تعدادی از آتش‌بار‌های ضد هوایی سوریه نابود شد. ما به عملیات علیه نیرو‌های ایرانی در سوریه، تا زمانی که لازم باشد ادامه می‌دهیم.»

خبرنگار شبکه تلویزیونی «کان» نیز به نقل از یک مقام صهیونیست نوشت: «به ۲۰ هدف ایرانی حمله و شش سامانه ضد هوایی نیز نابود شد. این اهداف شامل موشک‌های زمین به هوا، پایگاه‌ها، انبار‌های تسلیحاتی و سنگر‌های نظامی هستند.»

مسکو: کاملاً اشتباه است
«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهار شنبه در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: «این مسئله کاملاً اشتباه است.» وی افزود: «ما با تمامی شرکای خود در تماس هستیم و درباره آنچه که اتفاق افتاده، تحقیق می‌کنیم. بمباران خاک کشوری که دارای حاکمیت است کلاً با اصول قانون بین‌المللی تعارض دارد و موجب افزایش تنش‌هایی می‌شود که کسی نیازی به آن ندارد.» جنبش جهاد اسلامی ضمن محکومیت حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، حمایت کامل خود را از سوریه اعلام کرد.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد از توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه کشورش، تأکید کرد که این رژیم حامی تمامی کسانی است که در پی از بین بردن تمامیت ارضی سوریه و اتحاد ملت این کشور هستند. وی گفت که با اشغالگری امریکا، اسرائیل و ترکیه مقابله خواهیم کرد و بار دیگر تأکید کرد که رژیم صهیونیستی عامل تمامی توطئه‌هایی است که علیه سوریه و سایر کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد. «جواد ترک‌آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز با تأکید بر ادامه مقابله تهران با مواضع واشنگتن، تأکید کرد که ایران به ائتلاف خود با سوریه ادامه خواهد داد.

نظر شما