شناسهٔ خبر: 36554101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار:

سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت مناسبی برای توسعه تکاب هستند

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های غیردولتی ظرفیت مناسبی برای حل مشکلات و توسعه این شهرستان هستند.

صاحب‌خبر -

محمود زمانی روز چهارشنبه در اولین دوره انتخابات نمایندگان سمن‌ها در شورای توسعه و حمایت تشکل‌های مردمی تکاب افزود: سازمان‌های مردم نهاد بازوی توانمند دولت و دستگاه‌های اجرایی هستند که می‌توانند با مشارکت فعال خود به فرآیند توسعه شتاب ببخشند.

وی بیان کرد: سازمان‌های غیردولتی و تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و حتی مشارکت اقتصادی در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه گام بردارند.

وی اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد با مطالبه‌گری منطقی بدون گرایش‌های سیاسی زمینه افزایش اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی در این شهرستان را فراهم و برای توسعه تکاب راهکارهای اجرایی ارائه کنند.

«زمانی»، با تاکید بر تلاش سمن‌ها برای افزایش مشارکت اجتماعی در تکاب ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد با توسعه فعالیت‌های خود می‌توانند زمینه مشارکت اقتصادی را ایجاد کرده و موجب اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی شوند.

وی گفت: پیشگام شدن سازمان‌های مردم نهاد در مشارکت اقتصادی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، اقدامی رو به رشد در مسیر توسعه تکاب به شمار می‌رود.

اولین دوره انتخابات نمایندگان سمن‌ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد با حضور فرماندار تکاب و هیات نظارت بر این انتخابات برگزار و ۲ نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد به عنوان نماینده این شورا انتخاب شدند.

هم‌اینک ۱۳ انجمن و سازمان مردم نهاد (سمن) در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، محیط زیست و خیریه فعال است و بیش از ۸۰ نفر در این سمن‌ها به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که ۸۱ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما