شناسهٔ خبر: 36553265 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون علمی رییس‌جمهوری در پیام تسلیت درگذشت پروفسور رضا عنوان کرد

دستاوردهای علمی تحسین‌برانگیز پروفسور رضا، برای جهان راهگشا بوده است

معاونت علمی ریاست جمهوری

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در پیامی درگذشت پروفسور فضل‌الله رضا دانشمند برجسته کشورمان را تسلیت گفت و عنوان کرد که دستاوردهای تحسین‌برانگیز پروفسور رضا، در عرصه‌های مختلف علمی، نه برای ایران، بلکه برای جهان راه‌گشا بوده است و احترام‌انگیز.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در متن پیام معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری آمده است: «گاهی مرگ، رنگ می‌بازد از معنا؛ آنگاه که انسانی تمام‌قد، استوار و بی‌تردید در برابر دشواری‌ها ایستاده باشد. دانستن، بال پرواز می‌شود، آن زمان که زمین، زیرپای مرد میدان‌دیده، تاب مانع‌شدن نداشته باشد. پروفسور فضل‌الله رضا، از آن‌دست مردان میدان و انسان‌های استوار است. شنیدن خبر درگذشت ایشان، محنت‌انگیز است.  

دستاوردهای تحسین‌برانگیز پروفسور رضا، در عرصه‌های مختلف علمی، نه برای ایران، بلکه برای جهان راه‌گشا بوده است و احترام‌انگیز. ایشان هر جا که بود، انسان تعالی‌جوی ایرانی را به بشریت معرفی کرد و مباهات هموطنان‌اش را برانگیخت. به عموم مردم ایران و جامعه علمی جهان، فقدان این دانشمند بزرگوار را تسلیت می‌گویم و تنها آرزویم، این است که جوانان برومند سرزمینم، با تلاش‌های علمی و فناورانه‌شان، راه علمی مرحوم پرفسور رضا را با شتاب و پربار ادامه دهند. یادش گرامی. »

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پروفسور رضا، رئیس سابق دانشگاه تهران و سفیر سابق ایران در یونسکو و کانادا و عضو افتخاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود و به‌دلیل مشارکت در نظریه شبکه و اطلاعات، به‌عنوان عضو مادام‌العمر IEEE نیز برگزیده شد.

وی همچنین در رشته‌های مهندسی برق دانشگاه‌های آمریکا تدریس کرده و استاد دانشگاه‌های کنکوردیا در مونترئال در کبک کانادا و دانشگاه مک‌گیل مونترئال بوده است.

انتهای پیام

نظر شما