شناسهٔ خبر: 36550924 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حمایت کانون پتنت معاونت علمی؛

۷۳ اختراع در دفاتر معتبر خارجی ثبت شد

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون از ۷۳ پتنت برای ثبت در دفاتر معتبر خارجی حمایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک هزار و ۶۳۲ درخواست توسط مخترعان از نقاط گوناگون کشور در سامانه کانون ثبت شده که از این تعداد ۲۷۱ درخواست در مرحله ارزیابی برای حمایت تایید شده است.
 
همچنین، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون از ۷۳ پتنت برای ثبت در دفاتر معتبر خارجی حمایت کرده است. این حمایت کانون را باید حمایتی از جنس توسعه فناوری‌های نوین دانست. در این راستا کانون از ثبت اختراعات خارجی تا ۹۰ درصد حمایت می‌کند.

اختراع، میوه یک ذهن خلاق و اندیشه‌مند است. تمام کشور‌ها قانون حمایت از اختراع را دارند. زیرا ثبت اختراع یکی از راه‌های ورود فناوری‌های نوین به بازار است. پس مالکیت فکری و حمایت از ثبت اختراع به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه فناوری همواره مورد توجه است. در ایران نیز کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ثبت اختراع در ادارات ثبت اختراع بین‌المللی حمایت می‌کند. با این اقدام کانون فرآیند ثبت اختراع تسهیل می‌شود. همچنین عدم افشای نتایج ارزشمند حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش بنیان و کمک به تجاریسازی دستاورد‌های پژوهشی از مزایای دیگر این اقدام است.

البته مخترعان از سراسر کشور نخست باید درخواست خود برای دریافت حمایت را به کانون ارسال کنند تا مراحل لازم را طی کند و پس از ارزیابی درخواست‌های تایید شده برای ثبت بین المللی حمایت می‌شوند. کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این اقدام خود از صفر تا صد فرایند ثبت اختراع از مراحل اولیه درخواست تا پیگیری مسائل حقوقی را انجام می‌دهد.
 

نظر شما